عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴

انواع سنگ های ساختمانی

سنگ یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی می باشد. البته منظور از سنگ، همان سنگ های زینتی هستند که برای نمای ساختمان و یا بخش های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ ها از نظر ویژگی هایی که دارند به انواع مختلفی دسته بندی می شوند و نوع رنگ و زیبایی سنگ از جمله مهمترین ویژگی هایی است که آنها را متمایز خواهد کرد. سنگ گرانیت، مرمریت و تراورتن عباس آباد از جمله مهمترین و پرکاربردترین انواع سنگ هایی هستند که محبوبیت خود را مدیون زیبایی چشم گیر خود هستند. توجه داشته باشید که این سنگ ها را می توانید در انواع مدل ها و طرح های مختلف مشاهده و خریداری نمایید. اما توجه کردن به نکاتی قبل از خرید، ضروری خواهد بود. ابتدا باید بدانید که کدام سنگ برای چه بخشی مناسب است؟ سنگ ها از نظر مقاومتی که دارند نیز از یکدیگر تفکیک می شوند و به همین دلیل حق انتخاب با شما خواهد بود. توجه داشته باشید که برای خرید این نوع سنگ ها باید از مراکز معتبر اقدام کنید چرا که اصل بودن سنگ باعث خواهد شد که بتوانید بدون هیچگونه نگرانی از بابت شکستن و کیفیت، از آن استفاده کنید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

معرفی پر کاربردترین سنگ های ساختمانی

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد از جمله بهترین سنگ های تراورتن کشور به شمار می رود. این سنگ تخلخل کمتری نسبت به سایر انواع تراورتن ها داشته و رنگ روشن آن سبب زیبایی هرچه تمام تر آن شده است. این تراورتن به دلیل داشتن طرح هایی خاص از جمله بهترین و منحصر به فرد ترین ها در جهان شناخته می شود. این سنگ در برابر باران های اسیدی مقاومت بسیار بالایی داشته و می توانید آن را در انواع مدل های مختلف خریداری نمایید. سنگ تراورتن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد قابلیت استفاده در بخش های داخلی و همچنین بیرونی ساختمان را خواهد داشت و به دلیل قدرن شکل پذیری بالا، می توانید آن را به هر شکل و طرحی درآورید. سنگ تراورتن عباس آباد از معدن عباس آباد در استان مرکزی، شهرستان محلات و در شهر نیمور قرار گرفته است. سنگ تراورتن را می توانید در انواع فرآوری های مختلف خریداری نمایید. از جمله فرآوری هایی که طی آن سنگ تراورتن به دست می آید می توان به: چرمی، ساییده، براش و سند بلاست اشاره کرد.توجه داشته باشید که این کیفیت و رنگ بندی سنگ است که درجه بندی آن را تعیین خواهد کرد.

 

قیمت سنگ تراورتن عباس آباد

قیمت یکی از مهمترین مواردی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. قیمت سنگ تراورتن عباس آباد به موارد مختلفی بستگی خواهد داشت و به همین دلیل نمی توان یک رقم خاص برای آن در نظر گرفت. طرح و موج هایی که در سنگ دیده می شود بر قیمت تراورتن تاثیر خواهد گذاشت و هرچه رگه های مشکی و قرمز کمتری در سنگ وجود داشته باشد کیفیت آن بهتر خواهد بود. علاوه بر رگه ها، رنگ کلی سنگ نیز تاثیر بسزایی بر تعیین قیمت سنگ خواهد گذاشت. معادن مختلف سنگ قیمت متفاوتی برای سنگ ها ارائه خواهند کرد و طبیعتا کیفیت سنگ هاست که سبب متفاوت بودن قیمت خواهد شد. سنگ عباس آباد از جمله باکیفیت ترین تراورتن های ایرانی می باشد و به همین دلیل می توان آن را از جمله گران ترین ها نیز در نظر گرفت. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان اقدام به ارائه سنگ تراورتن عباس آباد به صورت از تولید به مصرف و بدون واسطه نموده و به همین دلیل می توانید بهترین و باکیفیت ترین سنگ را با قیمتی ارزان خریداری نمایید.

 

سنگ گرانیت

گرانیت یکی دیگر از سنگ هایی است که مورد توجه قرار گرفته است. این سنگ از جمله سنگ های گران قیمت به شمار می رود و در مصارف مختلفی کاربرد دارد. سنگ گرانیت یکی از گونه های سنگ آذرین درونی است و دانه های ریز و درشت بسیاری را در ساختار خود دارد. سنگ گرانیت از جمله مقاوم ترین سنگ های طبیعت بوده و می توانید آن را در انواع رنگ های مختلف مشاهده نمایید. سنگ گرانیت در برابر ساییدگی مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل در بسیاری از مراکز خدماتی، آزمایشگاهی و کارگاهی از این نوع سنگ ها استفاده می شود. این سنگ را می توانید در انواع رنگ های سفید، پرتقالی، خاکستری، مشکی، سبز، قرمز و... مشاهده کنید.

سنگ گرانیت به دلیل ویژگی ها و زیبایی که دارد امکان استفاده در بخش های مختلف ساختمان را خواهد داشت و می توانید از آن در فضای بیرونی و حتی درونی ساختمان استفاده کنید. سنگ گرانیت سنگی وارداتی می باشد که از کشور های آسیای میانه مانند تایوان، چین و ویتنام خریداری می شود. این سنگ با توجه به کارایی بسیار و دوام بالای خود، قیمت گران تری نیز نسبت به سنگ های آهکی خواهد داشت چرا که برش و صیقل دادن آن دشواری های بسیاری دارد.

معرفی پر کاربردترین سنگ های ساختمانی

قیمت سنگ های گرانیت

از آنجایی که گرانیت ها دارای سختی بالایی هستند طبیعتاً هزینه برش و فرآوری آن نیز بیشتر از سنگ های آهکی بوده و همانطور که گفته شد یکی از معایب این سنگ ها قیمت بالای آن می باشد. اما لازم است بدانید با وجود مقاومت و زیبایی که دارد افراد زیادی از قیمت بالای آن چشم پوشی کرده اند و اقدام به استفاده از آن در نما کاری های مهم می کنند.

 

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت از گونه سنگ های دگرگونی است که به وفور شاهد استفاده از آن در بخش های مختلف هستیم. سنگ های مرمریت تنها برای مصارف ساختمانی بکار نمی روند و می توانید از آن در مجسمه سازی نیز استفاده کنید و چه بسا مجسمه های بسیاری به وسیله این سنگ ها ساخته شده اند. سنگ هایی که در حرم های مطهر و مکان های زیارتی مورد استفاده قرار می گیرند نیز از جمله سنگ های مرمریت هستند و زیبایی مبهوت کننده ای خواهند داشت. مرمریت در بخش های مختلف دارای گره هایی از رگه های فسیلی می باشد که سبب هرچه زیباتر شدن این سنگ شده است. زنجیره هایی که مانند نوار قلب در داخل سنگ مرمریت قابل مشاهده می باشد به زیبایی آن افزوده است و می توانید آن را در انواع رنگ های مختلف مشاهده کنید. از جمله رنگ های سنگ مرمریت می توان به: کرم، قهوه ای، قرمز، صورتی، خردلی، سبز، سیاه و... اشاره کرد. از این سنگ به عنوان نما و همچنین کف داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود. اصلی ترین مرکز صادرکننده این سنگ ها کشور هند بوده و البته کشور چین نیز سهم بسزایی از صادرات آن را بر عهده دارد.

معرفی پر کاربردترین سنگ های ساختمانی

خرید انواع سنگ

برای خرید انواع سنگ های مرمریت، گرانیت و تراورتن راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و در حالت کلی این راه ها را می توان به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی نمود. منظور از روش خرید حضوری سنگ، مراجعه به فروشگاه های سنگ در سطح شهر می باشد اما آیا خرید از این مراکز مناسب می باشد؟ خرید از این فروشگاه ها هم وقت بیشتری طلب کرده و هم ممکن است دقیقا طرح مورد نظر شما موجود نباشد، به همین دلیل این روش کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به وب سایت های اینترنتی فروش داده است. وب سایت های متعددی اقدام به فروش انواع سنگ ها نموده اند که انتخاب مرکز معتبر از میان آنها سبب خواهد شد سنگی با کیفیت خریداری کنید. شرکت ما در نظر دارد که انواع اقسام سنگ های مختلف را برای خرید بگذارد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن اقدام به خرید سنگ مورد نظر خود نمایید. لازم به ذکر است که امکان خرید از هر نقطه کشور وجود داشته و می توانید پس از خرید، محصولات خریداری شده را در جلوی درب منزل و یا محل ارائه شده تحویل بگیرید.

برگرفته از وب سایت فروشگاه آنلاین صنایع سنگ وزین به آدرس اینترنتی https://sangevazin.com/


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین