عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
با وجود لغو برنامه‌های میلاد ‌امام‌حسین (ع) هم‌زمان با اعیاد شعبانیه در کربلا به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، زائران در شب میلاد سیدالشهدا (ع) زیارت عاشورا را در حرم حسینی زمزمه کردند.

عقیق:هم‌زمان با اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت امام‌حسین (ع)، حرم مطهر آن حضرت، شب گذشته تزئین و چراغانی شد.

نصب پرچم‌هایی مزین به نام سه مولود شعبان

به طوری که در ورودی به سمت ضریح سیدالشهدا (ع) پرچم‌های سبز رنگی با نام و القاب سه مولود هفته اول ماه شعبان حضرت امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) و حضرت امام سجاد (ع) نصب شد و‌چراغ‌های رنگی مخصوص اعیاد در اطراف آن و گوشه و‌کنار حرم سیدالشهدا (ع) خودنمایی کرد.

خلوتی حرم و حسرت زیارت

شب گذشته هم‌زمان با میلاد امام سوم شیعیان (ع)، حرم‌های کربلا برخلاف سال‌های گذشته که در این ایام مملو از جمعیت بود و جایی برای نشستن هم‌پیدا نمی‌شد، بسیار خلوت بود و زائران به راحتی زیر قبه سیدالشهدا (ع) نماز حاجت هم اقامه کردند. این امر در حالی است که در چنین ایامی، بسیاری از ایرانیان به عتبات مشرف می‌شدند و با توجه به استقبال زیاد، تعداد کاروان‌ها نیز افزوده می‌شد. تا جایی که در ایام ماه شعبان روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ کاروان به عتبات اعزام شد. اما اکنون‌ با توقف سفر به عتبات حسرت زیارت امام حسین (ع) در این ایام در دل ایرانیان مانده است.

جای خالی زائران ایرانی در کربلا هم‌زمان با اعیاد شعبانیه

یکی از عکاسان حرم امام حسین (ع) با بیان اینکه نبود زائران ایرانی در این ایام بیشتر از هر زمانی حس می‌شود، می‌گوید: وقتی وارد حرم می‌شویم و شبستان و صحن حرم را خالی از زائر می‌بینیم به یاد زائران ایرانی می‌افتیم که هر ماه با تشرف به حرم و برگزاری مراسم‌های مختلف در کنار ما عراقی‌ها بودند و سال گذشته نیز در کنار هم، شب میلاد امام حسین (ع) را جشن گرفتیم. این روزها حرم‌ها غریب شدند که امیدواریم خداوند به لطف ائمه (ع) این ویروس منحوس را ریشه‌کن کند.

ممنوعیت برپایی جشن در شب میلاد امام حسین (ع)

در سال‌های گذشته در این شب فرخنده، مراسم جشن ولادت امام حسین (ع) در حرم آن حضرت برگزار می‌شد و نورافشانی نیز صورت می‌گرفت، اما با توجه به جلوگیری از شیوع کرونا و عدم امکان تجمع، این مراسم لغو شد و حتی ممنوعیت ورود به شهر کربلا نیز همچنان اعمال می‌شود.

زائران حسینی زیارت عاشورا را به‌نیت رهایی از کرونا زمزمه کردند

بر همین اساس، در شب ولادت امام حسین (ع) تنها مجاوران و مردم عراق به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شدند و در حرم حسینی زیارت عاشورا را زمزمه و برای رهایی از ویروس کرونا دست‌های نیاز را با تضرع بالا برده و دعا کردند.

همچنین شب گذشته نیروهای حشدالشعبی اقدام به ضدعفونی اطراف حرم کردند و مسؤولان از ضدعفونی کربلا در دو‌نوبت در ایام اعیاد شعبانیه خبر دادند.

در ادامه تصاویری از حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در شب سوم شعبان هم‌زمان با میلاد سیدالشهدا (ع) مشاهده می‌کنید؛

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین