عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
جامعةالمصطفی به اظهارات نسنجیده و حاوی القای شبهه مولوی عبدالحمید، واکنش نشان داد و بیان داشت: یقیناً برادران و خواهران اهل سنت ما به خوبی به این مسائل وقوف دارند و حامیان پشت پرده اختلاف ‌افکنی مذهبی در ایران عزیز را می ‌شناسند.

عقیق:روابط عمومی جامعةالمصطفی با صدور بیانیه ای به اظهارات مولوی عبدالحمید  و سوءاستفاده از این موقعیت‌ها و نسبت دادن این گونه حوادث به اعتقاد یا عملکرد مردم ایران و نظام اسلامی واکنش نشان داد  که متن این بیانیه به این شرح است:

 

بسمه تعالی

اخیراً فیلم کوتاهی از سخنان جناب آقای مولوی عبدالحمید منتشر شده که حاوی القای شبهاتی است که لازم دیده شد نسبت به آنها توضیح داده شود.

 ایشان به کدام دلیل ادعا کرده‌ اند که منشأ شیوع ویروس کرونا در ایران، دانش‌ پژوهان چینی المصطفی بوده‌ اند؟ آیا مدرکی به جز ادعای رسانه‌ های معاند در این زمینه وجود دارد؟ آیا تاکنون هیچ مقام رسمی چنین ادعایی را تأیید کرده و آیا مدرک و مستندی در این زمینه ارائه شده؟ انتظار می ‌رود یک عالم دینی در بیان مطالب خود دقت بیشتری داشته باشد.

 به چه دلیل ایشان حضور طلاب اهل سنت در مراکز آموزشی المصطفی را مغایر با سیاست تقریب مذاهب اسلامی شمرده ‌اند، حال آن که این حضور، خود نشانه ‌ای از سیاست تقریب مذاهب است. برنامه ‌های آموزشی المصطفی برای این عزیزان مبتنی بر فقه و کلام اهل سنت و البته با رویکرد تقریبی و اعتدالی و در مقابل سیاست تکفیری و افراطی است که متأسفانه در برخی مراکز دیگر شاهد آن هستیم.

  این ادعای شستشوی مغزی دانش‌ پژوهان، اهانت به صدها فاضل و عالم اهل سنت که مدارج علمی برجسته‌ای را واجد بوده و هستند و در عین حال، برای طی مراحل تحصیلات تکمیلی و به ویژه دوره دکتری تحصیل در المصطفی را برگزیده‌ اند،‌ نیست؟

 ابتلائات الهی همواره برای همه انسان ‌ها در طول تاریخ بوده است و به یاری خداوند، ملت ما از این ابتلا هم مانند دیگر آزمایش‌ ها سربلند عبور خواهد کرد. سوءاستفاده از این موقعیت‌ها و نسبت دادن این گونه حوادث به اعتقاد یا عملکرد مردم ایران و نظام اسلامی، مصداق روشن ناسپاسی است. البته یقیناً برادران و خواهران اهل سنت ما به خوبی به این مسائل وقوف دارند و حامیان پشت پرده اختلاف ‌افکنی مذهبی در ایران عزیز را می ‌شناسند.

روابط عمومی جامعة‌المصطفی(ص)‌العالمیه

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین