عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
حجت‌الاسلام فرحزاد سخنران مذهبی گفت: مشکلات برای جامعه و خیلی کشوهای دیگر بوده و خواهد بود. مهم است که ما در برخورد با سختی‌ها و امتحان‌های الهی چه کنیم و چگونه سربلند شویم؟

عقیق:حجت‌الاسلام فرحزاد سخنران مذهبی مشکلات برای جامعه و خیلی کشوهای دیگر بوده و خواهد بود. مهم است که ما در برخورد با سختی‌ها امتحان‌های الهی چه کنیم و چگونه سربلند شویم؟

یکی از چیزهایی که در آیات و روایت زیاد سفارش شده و هم در اعمال ماه رجب است استغفار و توبه است و حلالیت خواستن از کسانی که حقی برما دارند. این از راه‌هایی است که می‌تواند موانع را بردارد و رحمت خدا را سرازیر کند.

اعتماد و توکل به خدا از چیزهایی است که بسیار به ما آرامش می‌دهد و ما را در غلبه بر مشکلات یاری می‌کند. پس باید تا می‌توانیم انسمان را با خدای متعال بیشتر کنیم. خدا می‌فرماید: هروقت بلا می‌رسد چرا تزرع نمی‌کنید.

امام باقر (ع) فرمود: کسی که در زندگی به خدا اعتماد کند خدا سرور و نشاط و شادی به او عنایت می‌کند و خدا او را کفایت می‌کند.

توسل و زیارات هم انسان را در مشکلات بسیار یاری می‌کند و بلایا را از ما دور می‌کند. حدیث کساء دعای توسل و زیارت عاشورا بسیار مؤثر است و اگر معصومین یک گوشه چشم به ما کنند مشکلات حل می‌شود.

از دیگر راه‌های دفع بلا صدقه است رحم به دیگر رحمت الهی را به دنبال دارد.

البته باید نکات بهداشتی و توصیه‌های  پزشکی را هم جدی بگیریم.

تعداد بازدید : 18

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین