عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
یک سخنران مذهبی می‌گوید: هرگز در آداب زیارت شیعه عمل سخیف لیسیدن ضریح وجود نداشته و برای سطر سطر فقه شیعه، خون ریخته شده است؛ بنابراین حق نداریم با اعمال سخیف، اعتبار آن را زیر سوال ببریم.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدحسین خادمیان کارشناس مذهبی در واکنش به انتشار فیلمی در فضای مجازی که فردی به لیس‌زدن ضریح حرم امام رضا (ع) می‌پرداخت، اظهار داشت: هر عملی که سبب وهن و تمسخر اسلام و مسلمین و مکتب متعالی شیعه شود، حرام است.

وی ادامه داد: احدی حق ندارد، فعلی خودساخته و مجعول را انجام دهد، یا کلامی خودساخته را بیان کند و یا متنی مجعول را ترویج دهد که سبب وهن اسلام، مسلمین و مکتب شیعه شود و اگر کسی مرتکب چنین جرمی شد، مومنین باید با او برخورد کنند.

خادمیان با بیان اینکه در حالات آیت‌الله شیخ جعفر کاشف‌الغطاء نقل شده است که ایشان در نماز جماعت بعد از ذکر واجب تشهد، جمله دعا «وَ تَقَبَّلْ شَفَاعَتَهُ فِی أُمَّتِهِ وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ» را حذف می‌کرد، گفت: جمعی از مومنین و طلاب از ایشان سوال کردند، چرا این مستحب را ترک می‌کنید؟ ایشان پاسخ دادند: در میان ما، مردمی از روستاهای دیگر حضور پیدا می‌کنند که با اهل سنت در ارتباط هستند. بزرگان اهل سنت، تهمتی را به شیعه در زمینه شفاعت زده‌اند که العیاذ بالله شیعه، پیامبران، فرشتگان و ائمه (ع) را معادل خداوند می‌داند.

این کارشناس مذهبی افزود: این فقیه گفت: اگر من بعد از ذکر واجب تشهد از شفاعت سخن بگویم، موجب می‌شود که اهل سنت به دیگران بگویند کاشف الغطاء به عنوان عالم شیعیان، کافر است و به‌جای آن‌که توجهش به خداوند باشد، بحث شفاعت را مطرح می‌کند. این سبب وهن شیعه می‌شود و نفرت اهل‌سنت از شیعه را نتیجه‌ می‌دهد. لذا از گفتن این ذکر خودداری می‌کنم تا بهانه به دست آنها ندهم.

 وی با بیان اینکه اخیراً افرادی مزدور دشمن در مشاهد شریفه زبان خود را به ضریح می‌کشند، گفت: این عمل حرام و موجب وهن شیعه است، زیرا نفرت مردم و پیروان ادیان دیگر را نسبت به شیعیان حاصل می‌کند. بنابراین هر فردی چنین عملی را از دیگری دید، باید مانع آن شود و باید با چنین افرادی برخورد شود.

خادمیان ادامه داد: هرگز در آداب زیارت شیعه این اعمال سخیف وجود نداشته است. برای سطر سطر فقه شیعه، خون ریخته شده است. بنابراین حق نداریم با اعمال سخیف اعتبار آن را زیر سوال ببریم. شیعه مکتبی است که فقاهت آن با کتاب‌ الطهارة آغاز می‌شود و مالامال از عقلانیت و تعبد صحیح نسبت به خداوند متعال است؛ لذا این عمل مردود شیعیان است و هرگز جزو آداب زیارت محسوب نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: نشر این عمل نیز اهانت به شیعه و اهل بیت علیه‌السلام است و حق نداریم این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کنیم تا خدایی نکرده سبب نفرت دیگران از شیعیان شویم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین