عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
تصاویر و فیلم های گرفته شده از محله شیو ویهار در دهلی نو از حمله هولناک هندوهای افراطی به مسلمانان خبر می‌دهند، خانه ها به آتش کشیده و کل محله به شهر ارواح بدل شده است.

عقیق:به نقل از gulfnews، ویدئوهای گرفته شده از حملات ضدمسلمانی در محله مسلمان نشین دهلی هم اکنون در حال انتشار در توییتر و فضای مجازی هستند و به نظر می رسد که این محله گویی به شهر ارواح تبدیل شده است.

کلیپ های منتشر شده از محله شیو ویهار از دهلی نو پایتخت هند، ظاهر هولناکی از خانه ها پس از درگیری های هفته گذشته را نشانگر هستند. گفتنی است در حمله هندوهای افراطی به شهروندان معترض مسلمان که علیه اصلاحیه قانونی شهروندی اخیر دست به راهپیمایی زده بودند، حداقل ۴۲ نفر در خشونت ها به خاک و خون کشیده شدند.

کلیپ های ویدئویی منتشر شده خانه های خراب و سوخته را نشان می دهند. یک کاربر توییتری که ویدئویی را ارسال کرده نوشت: شیو ویهار شبیه شهر ارواح است که توسط فاشیست های هندوتوا (هندوهای راست افراطی) سوخته است.

برخی گزارش ها مدعی هستند که پلیس منطقه را محاصره کرده و به کسی اجازه نمی دهد حوادث اتفاق افتاده در این منطقه را مستندسازی کنند و نشان دهند که چه تعداد جسد سوخته هنوز در خانه ها وجود دارند!

 لازم به ذکر است محله شیو ویهار دهلی با وجود آنکه تعداد قابل توجهی ساکنین مسلمان دارد و دو جامعه دهه ها زندگی مسالمت آمیزی با هم داشته اند اما اکنون تحت تسلط هندوها قرار گرفته است.

یک روزنامه نگار هندی ویدئویی توییتری را به اشتراک گذاشته و نوشته است: خانه ها ردیف به ردیف خالی شدند و به آتش کشیده شدند! ساکنان مسلمان همه چیزشان را گذاشتند و فرار کردند!

بنا بر گزارش ها ، در نزدیکی ایندیرا وهار ، یک سالن بزرگ متعلق به یک تاجر مسلمان به پناهگاه آوارگان در این شورش ها تبدیل شده است. سایر افراد منطقه نیز با تبدیل محل اقامت خود به خانه های سرپناه، کمک رسانی می کنند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین