عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
این حکم که صادر شد اهل مجلس آن را به تمام شیعیان ابلاغ کردند. از فردای آن روز هیچ کس از شیعیان به دلیل بیماری وبا، تلف نگردید. برخی از سنی ها از آشنایان شیعه خود راز سلامتی خود را پرسیده بودند ، جواب داده بودند: زیارت عاشورا می‌خوانیم ... آن‌ها نیز به خواندن آن مشغول شدند و بلا از ایشان هم برطرف شد.

وقتی زیارت عاشورا اهل سنت را از وبا نجات دادعقیق: آیت الله شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم نقل کرد: مدتی در سامراء نزد میرزای شیرازی درس می خواندیم.
روزی در وسط درس استاد بزرگ ما آیت الله سید محمد فشارکی وارد شد، در حالی که بسیار مضطرب و نگران بود، علت نگرانیش این بود که بیماری مسری وبا در عراق شیوع یافته بود و بسیاری از مردم را کشته بود.

آقا سید محمد فشارکی فرمود: آیا شما مرا مجتهد می دانید؟ گفتیم آری، فرمود: آیا مرا عادل می دانید؟ گفتیم آری
آنگاه گفت: «من به تمامی شیعیان سامرا حکم می کنم به مدت ده روز «زیارت عاشورا» بخوانند و ثواب آن را به روح نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) هدیه نمایند تا آن حضرت در پیشگاه خداوند شفاعت کند که شیعیان از وبا نجات یابند و من ضامن می‌شوم که هر کس این عمل را انجام دهد، وبا نگیرد ».

تعداد بازدید : 138

مرحوم آیت الله حائری گوید: این حکم که صادر شد اهل مجلس آن را به تمام شیعیان ابلاغ کردند. از فردای آن روز هیچ کس از شیعیان به دلیل بیماری وبا، تلف نگردید. برخی از سنی ها از آشنایان شیعه خود راز سلامتی خود را پرسیده بودند ، جواب داده بودند: زیارت عاشورا می‌خوانیم ... آن‌ها نیز به خواندن آن مشغول شدند و بلا از ایشان هم برطرف شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین