عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
شبهای قدر با سخنرانی استاد مهدی قاسمی و مداحی محمدحسین پویانفر
چرا امروز قبر حجر بن عدی را نبش می کنند؟ چرا امروز حرم اصحاب علی(ع) را تخریب می کنند؟ اول کسی که بعد از اسلام نبش قبر کرد معاویه بود. امروز هم رهروان معاویه از بغض علی دست به این جنایات میزنند...

 به گزارش عقیق؛ مراسم پرفیض شبهای قدر، امسال نیز همچون سالهای گذشته با حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار شمیران از ساعت 23 تا 3 بامداد شبهای 19، 21 و 23 رمضان در مسجد جامع والفجر کاشانک برگزار شد. مسجدی که تا دو سال قبل شهید بزرگوار، حسن طهرانی مقدم در آن احیا میگرفت و هنوز عطر آن مرد آسمانی در این مسجد به مشام می رسد.

قرائت دعای جوشن کبیر، روضه و عزاداری توسط محمدحسین پویانفر و سخنرانی استاد حاج مهدی قاسمی منفرد و در پایان مراسم قرآن به سرگیری، برنامه های اصلی مسجد در لیالی قدر بودند.

گزیده ای از سخنرانی استاد قاسمی:

* شب قدر؛ فرصت ارزشمند اما زودگذر برای یاد و ذکر خدا، شکر خدا و دعا به درگاه خدا

- یک معنای نزول قرآن در لیالی قدر، جاری و ساری شدن آیات آن در زندگی انسان مسلمان است. به همین خاطر شب قدر، شب نزول قرآن، شب جریان پیدا کردن آیات نورانی این کتاب آسمانی، ولو در حد یک آیه در زندگی مومنان است.

- "احیا" یعنی زنده کردن دل. زنده بودن دل هم در گرو یاد و ذکر خداست. پس احیای شب قدر یعنی با ذکر خدا، یاد او و شکر نعمتهای او دلمان زنده شود.

- از این فرصتهای زودگذر، از این لیالی قدر باید نهایت استفاده را برد. تا زبان ما در اختیار ماست باید استفاده کنیم. لحظه مرگ زبان ما در اختیار ما نیست. آن وقت اگر دلمان هم بخواهد نمیتوانیم ذکر خدا بگوییم. چون زبان انسان در آن لحظه در اختیار عمل اوست.

- شکر نعمت اولا با زبان است. به زبان الحمدلله بگوییم. مرتبه بعدی آن است که در دل و اعتقاد، نعمت را از جانب خدا بدانیم. مرتبه بعدی این است که نعمت خدا را وسیله گناه قرار ندهیم. چون هر گناهی که ما انجام میدهیم، از طریق یکی از نعمتهایی است که خدا در اختیارمان گذاشته است. وقتی نعمت خدا را در غیر از راه آن یعنی غیر از طریق کمال خرج میکنیم، کفران نعمت کرده ایم.

- اینکه انسان بفهمد از شکر نعمت های خداوند عاجز است، خودش یک نعمت بزرگ است.

- طبق فرمایش خدا در قرآن، تکلیف ما چیست؟ تکلیف ما: "ادعونی" خدا را باید بخوانیم. دعا کنیم. تکلیف خدا چیست؟ "استجب لکم" استجابت

- خدا بر خودش واجب کرده که دعای بندگانش را مستجاب کند، البته توجه داشته باشیم که اجازه دعا کردن را هم خود خدا داده است وگرنه احدی موفق به دعا کردن نمیشد.

- هر زبانی توفیق دعا کردن ندارد.

- طبق فرمایش خدا در قرآن که "إِنَّ الَّذِينَ يَستَكْبرُونَ عَنْ عِبَادَتي سيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ"، کسی که بتواند دعا بکند، اما دعا نکند، مرتکب گناه شده و سزایش جهنم است. چون دچار "استکبار" شده است.

- استکبار با تکبر فرق دارد. استکبار یعنی روح بی نیازی، یعنی انسان احساس کند که نیازی به خدا ندارد، لذا از دعا روی بگرداند. جایگاه چنین انسانی جهنم است.

* شیعه علی! مراقب لقمه ات باش!

- هرچه زمان جلوتر میرود، هم قدر و منزلت علی علیه اسلام روشن تر می شود هم مظلومیت او بیشتر.

- خیلی از مردم زمان امیرالمومنین به او به چشم یک انسان عادی نگاه می کردند. اما امروز ببینید حتی متفکران مسیحی در وصف علی چه میگویند؟
- علی تا قیامت ظهور و بروز دارد؛ اما همچنان مظلوم است.

- چرا امروز قبر حجر بن عدی را نبش می کنند؟ چرا امروز حرم اصحاب علی(ع) را تخریب می کنند؟ اول کسی که بعد از اسلام نبش قبر کرد معاویه بود. امروز هم رهروان معاویه از بغض علی دست به این جنایات میزنند. تا اسم علی هست، این بغض و کینه ها نسبت به علی و راه علی و یاران علی هست.

- بزرگترین افتخار امیرالمومنین بندگی خدا بود. زیباترین تعریف از علی اینست که او "بنده ی خدا" بود. نماز بزرگترین جلوه بندگی خداست و علی در حال نماز به شهادت رسید. به قول جبران خلیل جبران مسیحی "علی شهید شد در حالی که بین دو لبش ذکر خدا بود"

- شیعه علی! مراقب لقمه ات باش! حرامخوری محبت علی را از دل می برد. حلال خوری اساس عمل صالح است و محبت علی در راس همه اعمال صالح.

- اسلام در ایجادش مدیون شمشیر علی علیه اسلام است و در بقایش مدیون صبر و حلم او.















"گزارش و تصاویر از: سیدمحمدجواد خادم حسینی و محمود عرفاتی"


211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
1
فرازهای ابوحمزه ثمالی زمزمه کنیم...
امشب ساعت22:30
شهرک غرب.فاز2. هرمزان. مسجدالزهرا(س)
ویژه بانوان
سعيدرمضاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
0
9
سلام چراازاحياي خود محمدحسين كهف الشهدا ريحانه النبي خبرنميگذاريد عشايد يكي ازشلوغ ترين احياهاي تهران باشه
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
0
12
ماشالله محمدحسین .... خدا حفظت کنه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین