عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
شركت اجراي طرح توسعه صحنهاي شمالي مسجدالحرام از تكميل ۹۵ درصد كار احداث بزرگترين باب اين مكان خبر داد و اعلام كرد: از ستونهاي اين باب در موسم رمضان جاري بهره برداري به عمل آمده است اين ستونها از نظر معماري و هنرهاي تزييني اسلامي شبيه باب‌هاي حرم قديم مكي است.
عقیق: شركت مجري طرح توسعه صحنهاي شمالي مسجدالحرام، كار احداث ۹۵ درصد باب ملك عبدالله در مسجدالحرام را به پايان رساند كه بزرگترين باب حرم در حرمين شريفين از نظر مساحت و ضخامت و ارتفاع ستونها به شمار مي‌رود.

از ستونهاي اين باب در موسم رمضان جاري بهره برداري به عمل آمده است اين ستونها از نظر معماري و هنرهاي تزييني اسلامي شبيه باب‌هاي حرم قديم مكي است.

بر فراز اين باب جديدالتاسيس، مناره موسوم به مناره ملك عبدالله قرار دارد كه عبارت است از دو مناره كه در ماه رمضان جاري، به گونه اي نوراني شده است كه شعاع نور آن بزرگتر از ديگر مناره‌هاي مسجدالحرام است.

 
اين باب جديد از نظر وسيع بودن وروديها و گذرگاه‌ها و ارتفاع گنبد اصلي داخلي آن منحصر به فرد است به طوري كه اين باب ورودي اصلي به حرم جديد مكي به شمار مي‌رود كه در چارچوب طرح توسعه صحنهاي شمالي مسجدالحرام قرار دارد.

اين باب جديد از نظر نزديكي به دستگاههاي خدمات رساني و كمربندي اول متمايز است به طوري كه ايستگاه‌هاي حمل و نقل عمومي در سمت غربي حرم قرار دارد.

الرياض نوشت زيبايي بنا و ساختمان اطراف باب آن را به يك شبه اثر تاريخي تبديل كرده است.



منبع:حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
0
1
از یه طرف برج ساعت از یه طرف این دروازه
از کعبه چی موند؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین