عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
كتاب وهابيت در يك نگاه از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت تدوين شده است به بررسي آراء، نوشته‌ها و عملكرد شخصيت‌ها و متفكران اين فرقه انحرافي مي‌پردازد.
عقیق: كتاب وهابيت در يك نگاه با زباني ساده به بررسي اعتقادات و فتاواي وهابيت پرداخته و به شبهاتي كه اين گروه درباره باورهاي عموم مسلمانان، به ويژه پيروان أهل بيت(ع) ايجاد كرده اند به طور مختصر اشاره كرده است.


در رابطه با فرقه منحرف وهابيت، تاكنون صدها كتاب، جزوه و مقاله از سوي شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي سراسر جهان نوشته شده است و هر كدام از زاويه خاصي به تبيين انديشه ها، اعمال و نقاط انحرافي اين فرقه پرداخته اند.

اما تبيين انحرافات اين فرقه و پاسخ به شبهات آنان به زباني ساده و روان براي اقشار مختلف جامعه خصوصا جواناني كه با استدلال‌ها و اصطلاحات علمي، ادبي، فقهي، اصولي و تفسيري آشنا نيستند، از جمله خلأهايي است كه كمتر به آن پرداخته شده است.

محمد بن عبد الوهاب حدود دو قرن پيش فرقه وهابيت را در سرزمين نجد عربستان بنا نهاد و با كمك‌هاي سياسي نظامي محمد بن سعود، امير منطقه درعيه، كم كم توانست آيين باطل خويش را در تمام مناطق عربستان گسترش دهد.

اين فرقه بر اساس انديشه، اعتقاد و فتاواي مخصوص به خود، از ديگر فرقه‌ها متمايز شده است. مؤلف در اين نوشتار با زباني ساده به بررسي اين اعتقادات و فتاوا پرداخته و به شبهاتي كه اين گروه درباره باورهاي عموم مسلمانان، به ويژه پيروان أهل بيت عليهم السلام ايجاد كرده اند نيز به طور مختصر اشاره كرده است.

اين كتاب در چند بخش نگارش شده است كه برخي از آن شامل مواردي چون تاريخچه وهابيت، ويژگي‌هاي فكري و اعتقادي وهابيون، خدا در آيين وهابيت، برخي از فتاواي وهابيون، مخالفت وهابيون با قرآن و سنت پيامبر صلي الله عليه و آله، استراتژي وهابيت در مقابل شيعه و مهم‌ترين شبهات وهابيت عليه شيعه است.

در قسمتي از اين كتاب مي‌خوانيم: «با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني قدس سره و حاكميت جمهوري اسلامي، تحولي اساسي در عرصه مبارزات سياسي در سطح جهان به وجود آمد و توجه هزاران انسان سرگشته و تشنه معنويت و معارف حقه اسلامي را در سراسر جهان به خود جلب كرد.

گرايش جوانان سرخورده از ايسم‌ها و مكتب‌هاي شرقي و غربي، توجه ملل مستضعف به تفكر اسلامي انقلابي امام خميني قدس سره، گسترش روز افزون مراكز شيعي در سراسر جهان، رشد نهضت‌هاي ضد استكباري و هويت بخشي به مبارزات ملل مسلمان بر اساس مباني اسلامي و… موجب نگراني روزافزون سران كفر و سردمداران استكبار گرديد و در راستاي كنترل و مهار نمودن حركت روز افزون موج اسلامي خواهي و بازگشت به هويت اسلامي، انواع توطئه ها، طرح‌ها و برنامه‌ها را پيش بيني و اجرا نمودند.

وهابيون نيز همگام و هماهنگ با مراكز استكبار جهاني كه به شدت نگران رشد اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و به خطر افتادن آينده خود بودند، در راستاي تضعيف رشد گرايش جهاني به شيعه استراتژي هايي را مانند انتساب شيعه به يهود و كافر معرفي كردن شيعه و تهييج افكار أهل سنت عليه شيعيان و بسياري موارد ديگر براي خود طراحي و پيگيري مي‌كنند.»

گفتني است كتاب وهابيت در يك نگاه اثر عبدالله علي بخشي از سوي مركز تحقيقات حج تدوين و در ۹۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰۰ نسخه و به قيمت ۹۰۰ تومان از سوي مؤسسه فرهنگي هنري نشعر منتشر شده است.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین