عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۱۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
محمود آزادیان از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب می گوید: در ایام مبارزه، به واسطه یکی از دوستان دیداری با امام خمینی(ره) داشتم که در این فرصت پرسشی مبنی بر اجازه استفاده از وسایل چاپ اداره جهت تکثیر اعلامیه‌ها از محضر ایشان پرسیدم که محکم پاسخ داد: خیر؛ به هیچ وجه!

عقیق:محمود آزادیان از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در گفت‌وگویی تاریخ به زندان ساواک افتادان خود را چهارم تیرماه سال1351 می‌داند و اظهار می‌کند:  متصدی دفتر دانشسرای راهنمایی بودم که از طریق ساواک به صورت تماس تلفنی رئیس دانشسرا را مخاطب قرار داده بودند که اینجانب را به ساواک معرفی و تحویل دهند.

وی ادامه می‌دهد: قبل از دستگیری من، دوستانمان را دستگیر کرده بودند، لذا منتظر این اتفاق بودم؛ بعدازظهر همان روز ما را به همراه دو مأمور ساواک به تهران منتقل کردند و 18 روز در ساواک بودیم و در این مدت مورد آزار و اذیت بودیم، سپس به جرم تکثیر و توزیع اعلامیه‌های سخنان امام خمینی(ره)، به زندان قصر منتقل شدیم و قریب یک سال در زندان بودیم.

آزادیان با بیان اینکه از همان ابتدا به عواقب انتخاب این مسیر آگاهی داشتیم و همه خطرات را به جان خریدیم، خاطرنشان می‌کند: امام خمینی(ره) برای مسیر پیروزی انقلاب اجازه استفاده از امکانات دولتی را نمی‌دادند؛ در ایام مبارزه، به واسطه یکی از دوستان دیداری با امام خمینی(ره) داشتم که در این فرصت پرسشی مبنی بر اجازه استفاده از وسایل چاپ اداره جهت تکثیر اعلامیه‌ها از محضر ایشان پرسیدم که محکم پاسخ داد: خیر؛ به هیچ وجه!

وی اضافه می‌کند: به کمک دوستان هزینه مبارزه را از خیرین جمع‌آوری کردیم و توانستیم دستگاه چاپی تهیه کنیم و سخنان امام را تکثیر و توزیع کنیم.

دستاوردهای 4دهه باعث افتخار و غرور است

این مبارز انقلابی در ادامه سخنان خود تأکید می‌کند: توصیه من به جوانان این است که محکم پای اهداف انقلاب اسلامی بایستند و مشکلات آن را با صبوری پشت سر بگذارند.

وی افزود: در آستانه ۴1 سالگی انقلاب لازم است با یک آسیب شناسی دقیق، نقاط قوت و ضعف خود را در راه رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب بررسی کنیم تا دشمن را در رسیدن به اهداف شومش که شکست و نابودی انقلاب اسلامی است، ناکام بگذاریم.

آزادیان با اشاره به اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته چندین نسل تغییر کرده، لذا باید نسل نو را با انقلاب آشنا کرد، عنوان می‌کند: جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان باید به صورت حسی و عینی مشاهده کنند که مبارزین انقلاب اسلامی چه زحماتی را متقبل شده‌اند.

وی تشریح می‌کند: انقلاب اسلامی به سن رشد و بالندگی رسیده است، چراکه همه انبیاء الهی به ویژه حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله در 40سالگی به رسالت مبعوث شدند.

این مبارز انقلابی تأکید کرد: در این 4دهه، دستاوردهای فراوانی به دست آمده است که قابل مقایسه با نظام ننگین ستمشاهی نیست، اما بالاتر از هر دستاوردی، حضور پرشور و همیشگی ملت با ایمان و و لایتمدار خصوصا نسل سوم و چهارم انقلاب است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین