عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) گفت: بزرگ‌ترین ویژگی حاج قاسم در این جهاد، خلوص و پاک بودن نیت و قصد او بود و خداوند به خاطر همین اخلاص، او را چنان عزیز کرد که هیچ وقت در تاریخ منطقه فراموش نخواهد شد.

عقیق:سردار سرتیپ پاسدار علی شادمانی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌وگویی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیان داشت: اینجانب از سال ۶۱ هنگامی که تیپ زرهی سپاه برای مقابله با ارتش بعثی فعال شد، با شهید بزرگوار حاج قاسم آشنا شدم. البته در ۸ سال دفاع مقدس توفیق همکاری نزدیک با ایشان را نداشتم. اما درعملیات‌های مختلف شاهد خط‌شکنی لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی حاج قاسم به خصوص در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ بودم.

وی افزود: بعد از جنگ به مدت ۸ سال معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه را بر عهده داشتم که در آن زمان حاج قاسم با مسئولیت لشکر ۴۱ ثارالله و فرماندهی قرارگاه نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق، مسئولیت مقابله با گروه‌های شرور مسلح و تروریست‌ها را عهده‌دار شد. در این زمان ارتباط و همکاری نزدیک‌تری با شهید بزرگوار پیدا کردم و با ویژگی‌های ایشان مخصوصاً در بعد مدیریتی و فرماندهی‌شان بیش‌تر آشنا شدم.

ویژگی‌های حاج قاسم هم‌ تراز با انقلاب اسلامی و اهداف بلند آن بود

سردار شادمانی با اشاره به حوزه‌های فعالیتش از سال ۸۳ تا ۹۸ ابراز داشت: از آنجایی که عهده‌دار معاونت عملیاتی قرار خاتم‌النبیاء (ص) هستم، به دلیل این مسئولیت، به طور کامل در جریان فعالیت‌های بی‌نظیر سپاه قدس و محور مقاومت در مقابله با آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس و تروریست‌های داعش قرار داشتم و به همین دلیل شهادت می‌دهم که ویژگی‌های حاج قاسم در همه ابعاد نظامی و غیرنظامی منحصربفرد و در یک کلمه هم‌ تراز با انقلاب اسلامی و اهداف بلند آن بود.

 حاج قاسم، درس‌آموز ممتاز مکتب امام خمینی (ره) بود

وی ادامه داد: حاج قاسم درس‌آموز ممتاز مکتب امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب بود. یعنی اگر یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، تربیت انسان‌ها در تراز انقلاب را فرض کنیم، مکتب حاج قاسم همان مکتب انقلابی امام خمینی (ره) و مکتب اباعبدالله (ع) است که از اسلام انقلابی نشأت گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: نکته اول مکتب انقلاب، ولایتمداری است؛ یعنی فردی که با تمام وجود در راه خدا از جان و مالش دریغ ندارد و ذوب در ولایت است و همین مکتب، مکتب جبهه حق است که در مقابل مکتب سازش قرار می‌گیرد. در این مکتب با امپریالیسم آمریکا ستیز می‌‌شود و هم امنیت داخلی محقق می‌شود؛ یعنی بدون وابستگی و خط مذاکره، به امنیت پایدار می‌رسیم.

وی گفت: رهبر انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه به حقیقت اشاره کردند که حاج قاسم یک فرد نیست، بلکه یک مکتب است. مکتبی که در خط مقاومت تبلور یافته و حتماً فرزندان و پرورش‌دهندگان این مکتب، مأموریت این سردار بزرگوار را در مقابله با تروریسم جهانی و حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان ادامه خواهند داد.

حیرت جهانیان از مقام عزیز بودن حاج قاسم بعد از شهادتش 

سردار شادمانی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه ۱۱۰ سوره نحل می‌فرماید: «ثُمَّ إِنَّ رَبَّکَ لِلَّذِینَ هَاجَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا فُتِنُوا ثُمَّ جَاهَدُوا وَصَبَرُوا إِنَّ رَبَّکَ مِنْ بَعْدِهَا لَغَفُورٌ رَحِیمٌ»؛ آنگاه یقیناً پروردگارت نسبت به کسانی که پس از آزار دیدن هجرت و سپس جهاد کردند، و شکیبایی ورزیدند، آری، پروردگارت پس از این بسیار آمرزنده و مهربان است. سردار سلیمانی مصداق این آیه شریفه است. آنگاه که با فتنه دشمنان مواجه شد، جهاد ۴۰ ساله کرد و در راه جهاد، بر سختی‌ها و مصائب صبر کرد و خداوند نیز به پاس جهادهای ایشان، آنچنان بر این شهید مهر ورزید که جهانیان از مقام عزیز بودن حاج قاسم بعد از شهادتش در حیرت فرو رفتند.

قدردانی از حاج قاسم، قدردانی از جهاد و مبارزه بود/  بزرگ‌ترین ویژگی سردار دل‌ها

وی افزود: قدردانی بی‌نظیر مردم انقلابی در ایران و سایر کشورها از حاج قاسم، قدردانی از جهاد و مبارزه بود. بزرگ‌ترین ویژگی حاج قاسم در این جهاد، خلوص و پاک بودن نیت و قصد او بود و خداوند به خاطر همین اخلاص او را آنچنان عزیز و بزرگ کرد که هیچ وقت در تاریخ منطقه فراموش نخواهد شد. در تشییع پیکر سپهبد شهید، هزاران جوان با بغضی مقدس در سینه شعار دادند که هر یک از آن‌ها قاسم سلیمانی خواهند بود؛ یعنی آگاهانه مکتب حاج قاسم و مکتب مبارزه با دشمنان اسلام و حمایت از مستضعفان را انتخاب کردند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: جوانان با خون شهدای مقاومت پیمان بستند که با همان روح حماسی به نبرد با دشمنان ادامه خواهند داد. بنابراین مکتب حاج قاسم زنده است، چون اسلام ناب و حماسه عاشورا و انقلاب اسلامی زنده است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین