عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
عضو شورای مرکزی مؤسسه خانه طلاب جوان قم با تأکید بر اینکه کتاب‌سوزی منطق اسلام نیست، گفت: بنای شریعت، در مواجهه با مخالفین خود هیچ‌وقت برخورد حذفی نیست. بلکه تعامل باید بر اساس منطقی باشد که مبتنی بر گفت‌وگو است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کاظم‌زاده، عضو شورای مرکزی مؤسسه خانه طلاب جوان در گفت‌وگویی ضمن محکوم کردن آتش زدن یک کتاب مرجع پزشکی توسط یک روحانی که در زمینه طب اسلامی، فعالیت دارد، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که رسانه دشمن در قبال مسائل روز انجام می‌دهد این است که اصلی- فرعی و یا همان نظام توجهات یک جامعه را دستخوش تغییرات قرار بدهد؛ یعنی یک مسأله‌ای که واقعاً ارزش صد دارد را تبدیل کند و به‌گونه‌ای نشان دهد که ارزشش بیست بشود و یک مسأله‌ای را که ارزشش بیست است، تبدیل به مسأله‌ای کند که ارزشش صد نشان داده بشود.

به حاشیه بردن پیروزی‌های محور مقاومت

وی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین کار رسانه دشمن همین است، افزود: اکنون با یک نگاه کلان، در این مسأله کتاب‌سوزی که توسط آقای تبریزیان انجام‌ شده، نیاز است که مسأله اصلی را از فرعی جدا کنیم. اکنون اصلی‌ترین و مهم‌ترین اتفاقی که در منطقه رقم خورده، پیروزی است که جریان مقاومت و انقلاب اسلامی نصیبشان شده است.

خروج آمریکا چکیده راهبرد انقلاب اسلامی در منطقه است

حجت‌الاسلام کاظم‌زاده با اشاره به اینکه حضور جمعیت میلیونی در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی و تظاهرات ضد آمریکایی مردم عراق برای خروج آمریکا، نشان‌دهنده راهبرد انقلاب اسلامی در منطقه است، تصریح کرد: خروج آمریکا از منطقه با خواست مردم، چکیده راهبرد انقلاب اسلامی در منطقه است و این، پیروزی بزرگی است. طبیعی است که رسانه دشمن، رسانه‌ای که پول می‌گیرد که توجهات را از کانون اصلی تحولات منحرف کند و به یک سری مسائل از این‌ دست روی بیاورد.

رویکرد امام و رهبر انقلاب درباره اختلافات علمی در جامعه

وی ادامه داد: این مسأله کتاب‌سوزی فارق از درستی یا نادرستی‌اش -که باید در جای خودش بحث بشود- اساساً یک مسأله فرعی است که نباید هزینه‌ای از بچه‌های انقلابی و مذهبی بابت موافقت یا مخالفتش گرفته بشود. ما در تاریخ معاصرمان از این‌ دست مسائل زیاد داشته‌ایم. به تاریخ انقلاب نگاه کنید؛ مسأله دکتر شریعتی، مسأله شهید جاوید و بعد از آن، نزاع بر سر آقای مشایی در دولت آقای احمدی‌نژاد. در تمامی این اتفاقات ، رویکرد امام و حضرت آقا این بود که اصلاً این‌ها مسأله‌های فرعی هستند و طراح پشت‌صحنه‌ هر سه این جریانات، طاغوت و دشمن است. او می‌خواهد که سرمایه‌های جریان حق بر روی مسائل غیر اصلی خرج شود تا مسیر اصلی حرکت انقلاب اسلامی را منحرف کند.

تحلیل موضوع کتاب‌سوزی تنها به‌ اندازه‌ یک مسأله فرع ارزش دارد

عضو شورای مرکزی خانه طلاب جوان با بیان اینکه امام خمینی (ره) در بحبوحه طرح مباحث شریعتی یا شهید جاوید؛ هیچ موضعی چه در رد یا تأیید این موضوعات نداشتند یا در بحث آقای مشایی، رهبر انقلاب به صراحت فرمودند که این مسأله، مسأله‌ای فرعی است، اظهار داشت:  اکنون به نظر می‌رسد که در موضوع کتاب‌سوزی با توجه به این تحلیل ارائه‌ شده- مسأله فرعی است. البته باید به آن پرداخته شود. اما به‌ اندازه‌ یک مسأله فرع ارزش دارد. مراقب باشیم که اصل ماجرا که پیروزی جریان انقلاب در منطقه است فراموش نشود؛ به همین جهت می‌بینید که بازتاب خبری آن در رسانه‌های غربی و ضدانقلاب به‌ مراتب بیش‌تر از بازتاب بحث راهپیمایی مردم عراق است.

اسلام منطق علمی را تأیید می‌کند/ کتاب‌سوزی منطق اسلام نیست

وی با بیان اینکه اسلام منطق علمی را تأیید می‌کند، افزود: اگر بخواهیم که راجع به خود این مسأله بحث کنیم، باید به بنای اسلام در مقابل مخالفینش توجه کنیم. اساساً بنای شریعت، در مواجهه با مخالفین خود به خصوص در فضاهای علمی -البته بحث ما در موقعیتی است که با یک معارض طرف نیستیم- هیچ‌وقت برخورد حذفی نیست. تعامل باید، بر اساس منطقی باشد که مبتنی بر گفت‌وگو است. تابع منطق علمی باشد. همان طور که خود این بزرگوار در طول این سالیانی که کرسی مباحث طبی داشتند رعایت می‌کردند. بنای اسلام این‌طور برخوردها نیست. کتاب‌سوزی منطق اسلام نیست؛ حتی به این بهانه که صاحب این کتاب یا جریان پشت سر این علم و دانش، جریان یهود است و تحلیل‌هایی از این دست، هیچ‌کدام از این‌ها نباید بهانه شود که از منطق علمی فاصله گرفت.

نحوه برخورد امام صادق (ع) با عقاید مشرکان

حجت‌الاسلام کاظم‌زاده با اشاره به برخورد امام صادق (ع) با عقاید مشرکان خاطرنشان کرد: روایت گفت‌و گوی مفضل از یاران امام صادق (ع) و ابن ابی العوجاء که یک زندیق و مشرک است و نقلی که این مشرک از نحوه برخورد امام با او دارد، در این راستا شنیدنی است. بعد از اینکه مفضل در مقابل سخنان شرک‌آلود این فرد بر می‌آشوبد و به تندی برخورد می‌کند، آن کافر این طور جواب می‌دهد: اگر از یاران و اصحاب (امام ) جعفر صادق (ع ) هستى، بدان که او با ما اینگونه سخن نمى‌گوید و همانند تو با ما مجادله نمى‌کند. او بیش از آنچه تو از ما شنیدى از ما شنیده، اما هیچ گاه سخن را با فحش و تعدى آلوده نکرده است...ناگاه با سخنى کوتاه و اندک دلیلمان را مى‌شکند. عذرمان را مى‌برد و ما را تسلیم دلیل خود مى‌کند، به گونه‌اى که هیچ پاسخى در جواب به دلایلش نمى‌یابیم . حال اگر از یاران اویى تو نیز با ما چون او سخن بگو.

تعامل جریان‌های علمی در یک فضای طبیعی شرط پیشرفت دانش است

وی تعامل جریان‌های مختلف علمی در یک فضای طبیعی را شرط پیشرفت دانش دانست و ادامه داد: در این سالیان اخیر، به‌ صورت کاملاً مردمی و علمی، بحث ترویج طب اسلامی و طب سنتی واقعاً قوت گرفته است و مردم کارآمدی این طب را در عمل و تجربه به چشم خود دیده‌اند. اگر همین حرکت به‌ صورت طبیعی ادامه پیدا کند، طب سنتی و اسلامی ما جایگاه خودش را در یک دیالکتیکی با طب جدید در یک سیر طبیعی پیدا می‌کند و هر کدام در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرند. این جنس کارهای مثل آتش زدن، جز اینکه تشنج ایجاد کند و اختلاف بیندازد و بدبینی نسبت به روحانیت ایجاد کند هیچ ثمره‌ای ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین