عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
رئیس کارگروه فرهنگی هنری مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حدود ۷۹ هزار مسجد در کشور داریم که ۵۰ هزار مسجد آن در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی فعال هستند که برنامه‌های متعددی را برای دهه فجر تدارک می بینند.

عقیق:حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  در همایش رؤسا و سرپرستان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این نهاد انقلاب و مردمی، همواره برای ایجاد انسجام و وحدت در کشور و پاسداشت ایام الله تلاش می‌کند، اظخارداشت: مناسبت‌های ویژه و ایام الله ارزشمندی در طول سال در کشور برگزار می‌شود که اوج و قله این مناسبت‌ها، دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن است که باید هر ساله آن را گرامی بداریم و بزرگداشت آن را تا رسیدن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن، برگزار کنیم.

ارزانی با تبیین و تشریح جنبه‌های نظری و تاثیرات بین‌المللی انقلاب اسلامی بر اساس آیات و روایات قرآنی اظهار کرد: اولین قدم استکبار جهانی، ایجاد تفرقه میان فرقه‌ها و جوامع است و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، موجب ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه میان مردم از طریق برگزاری مراسم می‌شود. همچنین حضور حداکثری مردم در مراسم با هر گرایش و سلیقه‌ای که هستند از دیگر فعالیت‌های ارزشمند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است .

رئیس کارگروه فرهنگی هنری مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: مراسم انقلاب متعلق به گروه خاصی نیست و هر فرد و گروهی می‌تواند در کنار مردم، موثر و نقش آفرین باشد و این وظیفه خطیری است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خوبی در سطح کشور ایفا می‌کند.

 وی در خصوص برنامه‌های دهه فجر کارگروه مساجد افزود: در این کارگروه، ۱۶ دستگاه عضو هستند و امسال تمامی فعالیت‌هایی که در خصوص دهه فجر انقلاب اسلامی در استان‌های کشور صورت می‌گیرد، در سامانه ای ثبت می‌شود.

 ارزانی اضافه کرد: حدود ۷۹ هزار مسجد در کشور داریم که ۵۰ هزار مسجد آن در زمینه‌های فرهنگی و تبلیغی فعال هستند و در ایام دهه فجر نیز برنامه‌های متعددی خواهند داشت. مساجد اهل سنت نیز در زمینه‌های فرهنگی بسیار فعال هستند و برنامه‌های مساجد در سطح ملی و حتی بین‌المللی به مناسبت دهه فجر برنامه ریزی شده است که به طور دقیق و منسجم در این سامانه ثبت و بارگذاری می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد در روستاها بسیار فعال هستند و در شهرها به دلیل وجود فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ و سایر مراکز فرهنگی، فعالیت مساجد تا حدودی کمتر شده است. اما  بسیاری از مساجد فعال هستند و برنامه‌های متعددی را برای دهه فجر تدارک می بینند.

وی در ادامه اظهار کرد: تلاش داریم تمامی فعالیت‌هایی که در حوزه دهه فجر در سراسر کشور برگزار می‌شود، در دو بخش اختصاصی و عمومی با مشارکت مردم اجرایی کنیم و این برنامه‌ها در قالب های مختلف فرهنگی و تبلیغی از جمله تشکیل گروه‌های سرود، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اعزام مبلغ و مبلغه، برگزاری نمایشگاه و مسابقات قرآنی، اجرای برنامه میز خدمت در برخی مساجد، برنامه ۱۰ شب۱۰ مسجد و بسیاری برنامه‌های دیگر، با همکاری دستگاههای مختلف عضو این کارگروه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسجد همواره یک سنگر تلقی می‌شد و یکی از ویژگی‌های انقلاب ما، مسجد محور بودن آن است و در حفظ و پاسداشت آن نیز نقش ویژه‌ای برعهده دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین