۰۳ آذر ۱۴۰۳ ۲۲ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۱۵ : ۱۷
تحصیلات «محمد حسن یادگاری» در زمینه ی ارتباطات است، از این رو وی در مستند باشگاه شهرت سعی کرده است تا از زاویه مطالعات فرهنگی به قضیه سلبریتی ها نگاهی داشته باشد، تا مشخص شود که چه قواعد و ملزوماتی دارد.
شهرت بر جهان ما اثر می گذارد و آدم ها مدام از خود می پرسند چرا مثل ستاره ها نمی توانند معروف باشند. همیشه افراد عاشق آدم های مشهور می شوند و سخنان آنها را قبول می کنند. مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن سلبریتی ها از جمله: الیزابت تیلور، چارلی چاپلین، مرلین مونرو، جرج بست، دیوید بکهام و افرادی که در زمینه ی ثروت و قدرت سرآمد هستند مانند دونالد ترامپ... در زمان های مختلف را بررسی می کند و تاثیرهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هر سلبریتی را در دوره های مختلف بر روی جامعه بررسی می کند.
سلبریتی به چه معناست؟
«سلبریتی» بودن به هیچ عنوان یک شغل ویژه نیست و سلبریتیها هرگز برای اینکه سلبریتی هستند، کار خاصی انجام نمیدهند. در واقع سلبریتی که در لغت به معنای ستاره و فرد مشهور است، دارای شخصیت و چهرهای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم است که مربوط به حوزه فعالیت خودش میشود.
در مستند باشگاه شهرت، یادگاری به سراغ سلبریتی های خارجی رفته است، وی دلیل آن را اینگونه بیان می کند:
«درمرحله ی تولید به دلیل هزینه ها و حواشی که می توانست درست کند، ترجیح دادم که این مفاهیم را روی نمونه های خارجی هالیوودی پیاده کنم که چهره های معتبر و جهانی هستند و از طرفی هم حاشیه های کمتری دارد و راحت تر می توانیم قصه خودمان را در این قالب بگوییم.»
مستند باشگاه شهرت یک مستند آرشیوی است، در این نوع مستند پژوهش نقش بسیار پررنگی دارد. حرف اصلی مستند باشگاه قدرت این است که مسئله سلبریتی باید کنترل و مدیریت شود چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی. قانون با قوای انتظامی می تواند کمک کننده باشد ولی مهم تر از همه اینها مسئله مدیریت فرهنگی است.
سایت تماشای آنلاین فیلم و سریال فیلم گردی با در اختیار گذاشتن اشتراک رایگان پس از ثبت نام، کاربران را دعوت میکند مستند باشگاه شهرت را مشاهده کنند.
علاقه مندان با عضویت رایگان در فیلم گردی تا 10 روز، به صورت قانونی و رایگان به آرشیو بهترین مستندهای ایرانی و خارجی دسترسی خواهند داشت.