عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۷۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
حجت‌الاسلام عابدینی می‌گوید بنی‌اسرائیل عالمانی داشتند که در صحراها با آنها قرار می‌گذاشتند. زمانی که ناامیدی بر آنها غلبه می‌یافت، سراغ عالمان خویش می‌رفتند.

عقیق:حجت‌الاسلام عابدینی با تأکید بر اینکه عالم باید امیدآفرین باشد، گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که عراق برخی فرودگاه‌های ما را بمباران کرد، امام فرمود "دزدی آمده و سنگی انداخته و در رفته". از این رو این امر سخت بر مردم سبک شد. صحبت‌های رهبر انقلاب نیز تمامش امیدآفرین است.

وی افزود: بنی‌اسرائیل عالمانی داشتند که در صحراها با آنها قرار می‌گذاشتند. زمانی که ناامیدی بر آنها غلبه می‌یافت، سراغ عالمان خویش می‌رفتند؛ لذا کسی که برای آنها (بنی‌اسرائیل) تقدس داشت، امیدآفرین بود. در عین اینکه نسبت به ظالمان هشدار و بیداری می‌دادند، امید نیز تزریق می‌کردند. در مسئله امیدبخشی، ظلم‌پذیری نیست بلکه امیدی باید باشد که مردم را آماده ظهور کند؛ یعنی باید قوی باشند، انگیزه بیابند و برای کسب قوایی که لازم دارند آماده باشند. 

لذا در همان روایت (رسول‌الله) مربوط به بنی‌اسرائیل داریم «فَقَالُوا کُنَّا مَعَ الشِّدَّةِ نَسْتَرِیحُ إِلَى حَدِیثِکَ فَخَرَجَ بِهِمْ إِلَى بَعْضِ الصَّحَارِی وَ جَلَسَ یُحَدِّثُهُمْ حَدِیثَ الْقَائِم‏؛ به آن عالم گفتند ما در هنگام سختى به گفته‏‌هاى تو دلخوش بودیم. آنها را در یک بیابانى برد و نشست و حدیث قائم و اوصاف و مژده نزدیک بودن ظهور او را بآنها می‌گفت‏.» (کمال الدین و تمام النعمة، ج‏1، ص146)

ادامه آن را در فیلم کوتاه زیر می‌بینید. 

تعداد بازدید : 9

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین