عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در مسابقات کتابخوانی و تفسیر قرآن سامانه فهما شرکت کرده‌اند و این روند رو به رشد با توجه به استقبال گسترده کانون‌ها همچنان ادامه دارد.

عقیق:حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: متناسب با تقویت و انسجام بیش از پیش فعالیت‌های کانون‌ها در چارچوب‌های تعیین شده در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد که کشف، پرورش و بکارگیری خلاقیت‌های فرهنگی هنری بچه‌های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات را در دستور کار قرار دارد، مقوله آموزش و ارتقاء سطح توانمندی‌های فعالان کانون‌های مساجد و پرسنل ستادهای استان و مرکز، به صورت ویژه مورد توجه است.

وی تصریح کرد: یکی از قابلیت‌های سامانه فهما، ارائه خدمات آموزش الکترونیک و مجازی به اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در قالب سامانه خدمات آموزشی (آموزش الکترونیک بچه‌های مسجد) نقش، ابرازی کارآمد و در دسترس را برای ارتقاء آموزش‌های کاربران سامانه فهما در اقصی نقاط کشور را ایفا می‌کند.

ارزانی تصریح کرد: این سامانه، امکان بارگذاری آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف (کانونی، شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی) را برای بچه‌های مسجد فراهم کرده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه شرکت در آزمون‌ها و دوره‌های آموزشی برای کانون‌های مساجد و ستاد‌های استانی در سامانه فهما، امتیاز لحاظ می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر آزمون دوره تفسیر(اهمیت قرآن کریم) و مسابقه کتابخوانی با محوریت «کتاب دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)» در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنایی بیش از پیش کانو‌ن‌های مساجد با دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب و حرکت در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در این سامانه بارگذاری شده است.

وی با اشاره به روند رو به رشد شرکت کنندگان در این مسابقات، اذعان کرد: تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر در آزمون‌های مذکور شرکت کرده‌اند و هر لحظه نیز بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می‌شود.

ارزانی، ارتقاء سطح علمی پرسنل را نیز، از سیاست‌های اصلی این مرکز برشمرد و تصریح کرد: امکان ارائه محتوای آموزشی به پرسنل هم در این سامانه تعریف شده و به عنوان یکی از اولویت‌ها در قالب برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت، برای  ارتقاء سطح توانمندی پرسنل، دوره‌های آموزش الکترونیک (مجازی) در سامانه پیش‌بینی شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با اشاره به اینکه ۵ روز تا ارزیابی نخستین رویداد ملی فهما باقی مانده است، خاطرنشان کرد: ان شاءالله همزمان با سالروز ولادت پر برکت حضرت زهرا(سلام الله علیها) استانی که بیشترین و باکیفیت‌ترین فعالیت‌ها را ارائه کرده باشد به‌عنوان پایتخت فهما  معرفی شده و از کانون‌های منتخب طرح ملی فهما تجلیل می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین