عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
حرم مطهر و نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور خانواده شهدای جبهه مقاومت و مدافع حرم وحید زمانی نیا و مصطفی محمد میرزایی و عاشقان و ارادتمندان ساحت مقدس آل الله(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.

عقیق:ساعت یک بامداد پنج‌شنبه مراسم غباررروبی و عطرافشانی مضجع شریف و پاک حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قبله تهران با حضور پر شور و حرارت زائران و مجاوران این آستان شریف در فضایی آکنده از عطر معنویت آغاز شد.

در این مراسم که با حضور ویژه خانواده شهدای جبهه مقاومت و مدافع حرم وحید زمانی نیا و مصطفی محمد میرزایی همراه بود، پس از جمع آوری نذورات مردمی از داخل ضریح توسط خادمان آستان حضرت عبدالعظیم(ع) حاضران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با اشک و عشق و دستمال‌هایی منقش و متبرک به نام حضرت سیدالکریم(ع) که در دست داشتند، وارد ضریح مطهر شدند.

مراسم که با قرائت قرآن کریم توسط محسن امامی و قرائت زیارتنامه توسط مرتضی خلیلی آغاز شده بود، مهمانان ویژه حضرت سیدالکریم(ع) در دل شب پس از طواف گرد مضجع حضرت عبدالعظیم(ع) و تبرک کردن جسم، جان و روح خود وارد رواق حرم شدند تا از مدیحه و مرثیه سرایی حسین سازور و حمید رمضانپور که به ذکر مصیبت خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت زهرا (س) پرداختند، استفاده کنند.

این مراسم که با حال و هوای نورانی و معنویت خاصی بر حرم مطهر این محدث عظیم الشان حاکم بود در ساعت ۲ بامداد به پایان رسید.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری همواره مأمن و ملجاء مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی از اقصی نقاط کشورمان بوده و آیین‌های غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر نیز خالق جلوه‌های زیبای دلدادگی است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین