عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۷۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
یک استاد اخلاق گفت: در شرایط «بلا» باید مقاومت انسان بالا باشد و تمرین تحمل و گذشت حوادث و سختی‌هایی را که پیدا می‌شود، در خود ایجاد کند تا این مصیبت‌ها نتواند بر او اثر بد بگذارد. انسانی کامل است که این قدرت را داشته باشد.

عقیق:آیت‌الله جاودان از اساتید اخلاق تهران در پاسخ به یکی از مستمعین سخنرانی‌هایش، «غرور» را موجب گرفتاری‌های اخیر و «استغفار» را کلید نجات از وضعیت فعلی کشور دانسته است.

با این وجود حجت‌الاسلام محمود ریاضت واعظ و سخنران مذهبی در این باره معتقد است: این بیان آیت‌الله جاودان، براساس روایات است که همواره سفارش شده تا انسان روزی ۷۰ مرتبه استغفار کند؛ زیرا موجب آمرزش گناهان و گشایش امور است. به انسان توصیه شده است اگر می‌خواهی در امور شخصی، اجتماعی و ... گشایشی ایجاد شود و گره و مشکلات شما برطرف شود، استغفار کن.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد اخلاق نیز درباره راهکارهای مصون ماندن از بلایا و گرفتاری‌های زندگی با خبرنگار ما سخن گرفته است. او می‌گوید: تنها چیزی که انسان را در حوادث حفظ می‌کند، ایمان به خدا است. «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ».

حجت‌الاسلام راشد یزدی می‌افزاید: «ذکر» یعنی یاد خدا و مؤمن به خدا بودن. به قول شاعر: بزرگی هست در عالم خدانام/ که دل از یاد او می‌گیرد آرام.

وی ادامه می‌دهد: در شرایط بلا و فتنه، باید مقاومت انسان بالا برود؛ یعنی تمرین تحمل گذشت حوادث و سختی‌هایی را که پیدا می‌شود، در خود ایجاد کند که نتواند بر او اثر سوء بگذارد.

این استاد اخلاق تصریح کرد: هر گرفتاری جامعه، گرفتاری فردی هم هست. آن گونه که در غم جامعه شریک هستیم. در شادی هم همین طور. چرا که آدم بی‌تفاوت، انسان بسیار کم‌ارزشی است.

وی گفت: اگر حادثه‌ای پیدا شد، اولاً باید تحمل کرد و دیگر اینکه توجه داشته باشیم که این حوادث، ساخته خود انسان است و از تکرار آن باید بپرهیزیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین