عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
یک استاد حوزه با بیان این‌که اگر مسئولان می‌ترسیدند و دستشان در جواب دادن به آمریکا می‌لرزید، انقلاب ۵۰ سال عقب می‌افتاد، حوادث بعدی را ناشی از تذکر خداوند دانست و گفت: حکمت این اتفاقات آن بود که خدا نمی‌خواست مغرور پیروزی شویم.

عقیق:آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی پژوهشگر و استاد حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه انسان‌های همیشه مبتلا به ابتلائات و امتحان‌ها هستند و این امر در آخرالزمان تشدید می‌شود، ابراز داشت: در این شرایط باید با تدبیر، هوشیاری و آگاهی گام برداریم و گوش به زنگ ولایت و عقل مبتنی بر وحی باشیم.

وی اتصال به وحی الهی و اولیای الهی را شرط مصون بودن از فتنه‌های آخرالزمانی دانست و افزود: در روایات آمده است که انسان‌ها در آخر الزمان باید امتحان‌های زیادی دهند و این یک قاعده است و هیچ کس نمی‌تواند بدون امتحان وارد مقامات و درجات معنوی شود.

آیت‌الله قائم‌مقامی با تأکید بر اینکه خداوند بیش و پیش از دیگران از اولیای خدا امتحان می‌گیرد و آن‌ها را در معرض ابتلا و فتنه قرار می‌دهد، ابراز داشت: اولیای الهی چون سربلند از امتحان خداوند بیرون آمدند و روسفید شدند، به مقام ولی رسیدند. پس از آن اولیای الهی، میزان و حجت خداوند برای دیگران انسان‌ها می‌شوند و بر این اساس آن‌ها مورد امتحان قرار می‌گیرند.

راه رهایی از گرفتاری و بلا، فضای توحیدی است

وی ادامه داد: اکنون در مقطعی هستیم که امتحان زیادی می‌شویم. شبهات زیادی پیش می‌آید، کسانی می‌توانند در این فتنه‌ها موفق شوند که وصل به ولایت باشند. در واقع ایمان عمیق، ایمان به مبدا و معاد و انجام تکالیف دینی پیش‌شرط موفقیت در این زمینه است.

این استاد حوزه تصریح کرد: اگر قرار است یک فرد، یک جامعه یا یک کشور به مقامی برسد، راهش فضای توحیدی و معرفتی است. زیرا در این راه بن‌بستی وجود ندارد. در ماجرای اخیر شیطان خبیث، سردار سلیمانی را به شهادت رساند. یکی از ابتلائات امروز شهادت سردار بود. اگر خدایی‌نکرده مسئولان می‌ترسیدند و دستشان می‌لرزید و جواب نمی‌دادند، انقلاب ۵۰ سال به عقب می‌افتاد.

حکمت حوادث اخیر/ نباید مغرور به پیروزی‌ها بود

وی گفت: بنابراین بدون توحید، بدون معرفت، بدون مبدا و معاد نمی‌توان شهید سلیمانی‌ها شد. کسی شهید سلیمانی می‌شود که عارف به مبدا و معاد باشد. ایمان عمیق، عقلانیت، عبادت، باور کردن عمیق خداوند و جهان آخرت است که ما را در امتحانات سربلند می‌کند.

آیت‌الله قائم‌مقامی با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: انسان‌ها باید تلاش کنند از منظر خداوند آن را بخوانند که چه حکمتی پشت این قضایا بوده است. اینکه بعد از پیروزی‌های بسیار چنین حادثه غمناکی پیش بیاید، شاید این باشد که خداوند خواسته تذکر دهد که مبادا مغرور به پیروزی‌ها شوید.

وی ا فزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی و این رستاخیز عظیمی که پیش آمد، تجدید بیعت بزرگی بود که بزرگ‌ترین لطف خداوند به جامعه ایران بود. در روایات داریم که دعا نکنید که مبتلا به امتحان نشوید؛ بلکه دعا کنید که از امتحان موفق بیرون بیایید. زیرا ویژگی جالب امتحان این است که وقتی سربلند از آن بیرون آمدید، تبدیل به بلای احسن و نیکو می‌شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین