عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰
عقیق: استاد عابدی در درس خارخ حوزه علمیه قم در خصوص نقد مطالب وهابیت درباره حکومت امام علی (ع)، گفت:

زنی عربستانی به نام ام مالک خالدی، یک کتاب نوشته است به نام «بیعة علی بن ابی طالب فی ضوء الروایات الصحیحه» الان متاسفانه وهابی‌ها این کار را می‌کنند و می‌گویند که ابوبکر و عمر و عثمان حکومتشان درست است چون اجماع مسلمانان بر اینها شده، حکومت معاویه هم درست است چون بعد از اینکه امام مجتبی (ع) صلح کرد و کنار کشید باز اجماع شد روی معاویه، حکومت یزید را هم می‌گویند درست است، ولی می‌گویند که حکومت حضرت علی (ع) مورد شک و شبهه است چون می‌گویند زمان حضرت علی دو دستگی میان مردم بود و هیچ وقت بیعت کامل روی امیرالمومنین نبوده است.

اینها را این زن در کتابش آورده است و بعد هم این را می‌گوید که اگر مسأله غدیر درست بود چرا حضرت علی (ع) خودش به مسأله غدیر استناد نکرده است.

ادامه این حدیث جواب حرف‌های این زن است.

اینجا آمده است که حضرت علی (ع) چندین بار به حدیث غدیر استشهاد کرده است، و یک جا دارد که هفتاد نفر به حدیث غدیر شهادت داده‌اند.

آن هم که می‌گوید که هیچوقت بیعت امیرالمومنین مورد اجماع نبود و شک و شبهه دارد ولی ابوبکر و عمر و عثمان و یزید شک و شبهه ندارد، واقعیت این است که اولا آنجا هم اجماع نبود ثانیا امام علیه‌السلام می‌فرماید که امام بودن و حکومتم در این است که خدا من را انتخاب کرده است نه بیعت مردم. یعنی اصل این فرض که بگوییم امام را باید مردم انتخاب کنند غلط است.


منبع:فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین