عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
حجت‌الاسلام انصاریان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «چهره‌های مشرک را هرکجا یافتید، نابود کنید و بکشید» جالب است که در این آیه نمی‌گوید در سرزمین خود بکشید، بلکه می‌گوید هرکجا یافتید؛ این یعنی اقدام انتقام‌جویانه سپاه مطابق قرآن بود.

عقیق:مراسم عزاداری ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌ علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان به مدت ۱۰ شب در مسجد جامع خانی آباد تهران از ۱۰ تا ۱۹ دی‌ماه بعد از نماز صبح برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در جلسه نهم این مراسم صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه به موضوع حمله موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا پرداخت و اظهارداشت: سپاه پاسداران عزتمند، غیور، شجاع و مومن یکی از مهمترین پایگاه‌های آمریکای مستکبر، ظالم و خون‌ریز را در همان ساعت و لحظه‌ای که سردار بزرگ اسلام، انسان کم‌نظیر، عارف و سالک، سردار لشگر حق، سپهبد قاسم سلیمانی ناجوانمردانه و مظلومانه شهید کردند، مورد حملات موشکی قرار دادند. این کار با عظمت که البته یک گوشه از انتقام خون او و همراهانش بود، انجام شد.

وی با بیان اینکه انتقام کامل در پیش است، گفت: این کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر آیات قرآن است که داریم: « فَاقْتُلُوا الْمُشْرِکِینَ حَیْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ ؛ چهره‌های مشرک را هرکجا یافتید، نابود کنید و بکشید» جالب است که در این آیه نمی‌گوید در سرزمین خود بکشید، بلکه می‌گوید هرکجا یافتید. در آیه دیگر داریم: « إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ؛ هواپرستان و بت‌پرستان آمریکایی و اسرائیل، درون و باطنشان نَجَس است» و نَجَس از نجس بدتر است.

انصاریان ادامه داد: در آیه دیگری که کار سپاه با آن هماهنگ بود، داریم : « قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنْصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِینَ ؛ شما (ای اهل ایمان) با آن کافران به قتال و کارزار برخیزید تا خدا آنان را به دست شما عذاب کند و خوار گرداند و شما را بر آنها منصور و غالب نماید و دل‌های (پر درد و غم) گروهی اهل ایمان را (به فتح و ظفر بر کافران) شفا بخشد.» یعنی اینکه دست شما، دست خداست و در این راه خدا انسان را یاری خواهد داد.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: با این آتش سنگینی که برروی این سگ‌های هار می‌ریزیم، دل مردم که از کشتن حاج قاسم سلیمانی به درد آمد، خنک و خوشحال می‌شود.

وی با بیان اینکه آیه بعدی که کار سپاه با آن هماهنگ بود، داریم : « یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ ؛ ای پیامبر با مردمان کافر و منافق بجنگ، به آن‌ها سخت بگیر و رحم نکن، این‌ها را که می‌کشی جایگاهشان جهنم است و چه سخت جایگاهی است.»

انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: خدایا در این خانه معنوی دست نیاز به سوی حضرتت برمی‌داریم و از صمیم قلب از تو می‌خواهیم، لحظه به لحظه سپاه پاسداران ما را مورد لطف، احسان، یاری و کمک خود قرار دهی و شر دشمنان اسلام با فعالیت‌هایی که به دستور تو می‌شود، از سر ملت اسلامی برداری.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 14

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین