عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که به زودی فراخوان حج ۹۹ هجری شمسی و ۱۴۴۱ هجری قمری برای ثبت‌نام زائران اعلام می‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با تسلیت دهه فاطمیه (س) و به شهادت رسیدن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار به همراه همرزمانش در راه خدا و آرمان‌های اسلامی خونشان را هدیه کردند و برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی تمام تلاش و همت خود را به کار بستند.

وی افزود: حضور مردم عراق و ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانش تاثیربسیار پررنگی در منطقه دارد و این شهدای بزرگوار تحول بسیار شگرفی در جهان به ویژه جهان اسلام بوجود آوردند. امیدواریم خداوند این توفیق را روزی همه مسئولان ایران اسلامی کند که از ظرفیت معنوی ایجاد شده برای تعالی کشور، انقلاب و نظام اسلامی بهره مطلوب را ببرند.

در ادامه این جلسه علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی اسلام سرباز امامت و ولایت بود و در دفاع از حق وحقانیت تمام توان خود را به کار گرفت و در این راه جان خود را فدا کرد؛ از این‌رو وجود حضرت زهرا (س)، بزرگترین سند حقانیت شیعه به شمار می‌رود.

وی دلاوری‌های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در دوران دفاع مقدس و بعد از آن یادآور شد و گفت: شهادت این شهدا باعث اتحاد میان دو ملت ایران و عراق شد. این اتحاد و همدلی سبب شد که دشمنی دشمنان اسلام آشکارتر شود و وضعیت منطقه به نفع مسلمانان جهان رقم بخورد. رشیدیان خاطرنشان کرد: این شهادت در میان مسلمان موج و خروش جدیدی ایجاد و غرب را دچار وحشت و استیصال کرده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به وضعیت فعالیت دفاتر خدماتی و زیارتی کارگزاران حج و زیارت اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود بیش از دو هزار و ۵۰۰ دفتر خدماتی و زیارتی در سراسر کشور در تلاش هستیم تا این دفاتر را فعال‌تر کنیم تا در اعزام زائران نقش بیشتری ایفا کنند.

وی افزود: برای سفر عاشقان حضرت زینب (س) به سوریه به دنبال فراهم کردن تسهیلات بانکی هستیم و اگر این فرصت فراهم شود، شاهد استقبال بیشتر زائران خواهیم بود، به همین منظور با استقلال معاونت عتبات، روش جدیدی را در دفاتر خدماتی و زیارتی ایجاد خواهیم کرد و به دنبال توانمندسازی و ارتقای جایگاه دفاتر خدماتی و زیارتی هستیم.

در این جلسه همچنین آخرین تحولات عراق و سوریه و اعزام زائران بحث و بررسی شد و آقای محمد آزاد معاون جدید عتبات و سوریه سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی گفت: اعزام زائران به سوریه در حال انجام است و هر هفته روزهای یکشنبه و پنجشنبه این اعزام‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در تلاش هستیم قیمت‌ تمام شده اعزام زائران به سوریه کاهش یابد به همین منظور در پی اجاره هتل‌های جدید در دمشق هستیم، از سوی دیگر برخی استان‌ها همچون کرمان، فارس و خراسان به دنبال پرواز مستقیم از این استان‌ها به سوریه هستند و در صدد هستیم این فرصت را برای آنها در بهمن ماه فراهم کنیم.

در ادامه این جلسه کامران اکبری مدیر کل برنامه‌ریزی و اعزام زائران حج و عمره سازمان حج و زیارت با ارائه گزارشی از وضعیت مسکن زائران ایرانی در حج ۹۸ گفت: سال گذشته دارندگان اولویت‌های حج تا ۱۵/۱۲/۸۵ به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی افزود: فراخوان به روز رسانی اطلاعات ودیعه گذاران در دو سال گذشته اعلام شده است و تاکنون ۶۶ هزار زائراز ۳۵۰ هزار نفر اطلاعات‌شان را به روز رسانی کردند و از این تعداد ۲۰ هزار نفر در سال ۹۷ و بیش از ۴۰ هزار نفر در سال ۹۸ اطلاعاتشان را تکمیل کردند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و اعزام زائران حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته اقدمات لازم برای عملیات حج آینده در حال انجام است و در روزهای آینده در خصوص فراخوان حج ۹۹ برای ثبت نام زائران اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین