عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
با وجود انتشار اخباری مبنی بر توقف اعزام زائران عتبات پس از شهادت سپهبد سلیمانی، سفر به کربلا همچنان برقرار است و تا پایان دی‌ماه ۳۷ کاروان زیارتی به صورت هوایی به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.

عقیق:سفر به عتبات در ماه‌های اخیر با فراز و نشیب‌هایی همراه بود و پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و سایر شهدای مقاومت در بغداد، اخباری مبنی بر مسدود شدن راه سفر به کربلا در فضای مجازی منتشر شد.

با این وجود سفر به عتبات همچنان برقرار است و همانطور که علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود، این سفر تنها به صورت هوایی و محدود صورت می‌گیرد و فعلا برنامه‌ای برای اعزام زمینی زائران اتخاذ نشده است. 

با توجه به محدودیت‌ اعزام‌ها، سفر به عتبات از تمام استان‌ها انجام نمی‌شود و با توجه به برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، در حال حاضر تا پایان دی‌ماه امکان رزرو و ثبت‌نام برای این سفر معنوی امکان‌پذیر است.

بر همین اساس، به گفته یک منبع مطلع تا پایان ماه جاری تا این لحظه ۳۷ کاروان زیارتی عتبات پیش‌بینی شده است که این کاروان‌ها از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اراک، قم، قزوین و اردبیل به عراق اعزام می‌شوند و تمام پروازها توسط شرکت هواپیمایی ماهان به نجف اشرف در حال انجام است.

بر همین اساس، علاقه‌مندان به سفر عتبات می‌توانند با مراجعه به یکی از ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی مجاز در زمان‌های پیش‌بینی شده تا پایان دی‌ماه به عتبات مشرف شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین