عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
بازنویسی کتاب «خصائص زینبیه» مراحل نهایی خود را طی می‌کند این اثر بزودی با عنوان «خصائص زینبیه» از سوی انتشارات جمکران روانه بازار نشر می‌شود.

عقیق: بازنویسی کتاب «خصائص زینبیه» مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

بر اساس این گزارش، «خصائص زینبیه» یکی از بهترین کتاب‌ها درباره زندگانی حضرت زینب سلام الله علیها است که به قلم آیت‌الله سید نورالدین جزائری از علما محقق قرن ۱۴ به رشته تحریر درآمده و در زمان خود مورد توجه مراجع و بزرگان حوزه نجف اشرف، از جمله سید ابوالحسن اصفهانی و آقاضیاء عراقی قرار گرفته است.

نویسنده خوزستانی کتاب سعی داشته در راستای ارادت عمیق و عالمانه خود، تصویر درستی از شخصیت والای حضرت زینب کبری سلام الله علیها به رشته تحریر درآورد. وی در این نوشته، چهل خصیصه از آن مخدره خلدآشیان را به خوانندگان معرفی کرده است.

برای خواننده امروز، نگارش و عبارت پردازی­‌های غریب این اثر ارزشمند، نیاز به بازبینی داشت. از این‌­رو انتشارات کتاب جمکران اقدام به بازنویسی این اثر کرده و با نام «... این‌گونه است زینب سلام الله علیها» آماده چاپ شده است.

در این به‌سازی سعی شده که متن با ادبیات و ذائقه ادبی خواننده امروزی همخوانی داشته و مستندات محتوا نیز استخراج و به کتاب اضافه شود.

گفتنی است اصل اثر در ابتدا در نجف اشرف چاپ و بعدها به سبب توجه علما و دیگر طیف‌های مردم، بارها در ایران و هند منتشر و به تعدادی از زبان‌های رایج دنیا نیز برگردانده شده است.

هم اکنون کتاب «... و این‌گونه است زینب» در انتشارات کتاب جمکران مراحل نهایی آماده سازی را طی کرده و در آینده نزدیک به دست علاقه­‌مندان خواهد رسید.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین