عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

عقیق: امروزه چاپ در صنایع و کسب و کارهای مختلف جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. سال‌های زیادی از اختراع ماشین چاپ می‌گذرد اما ئه تنها کیفیت و سرعت ماشین‌های چاپ بالا رفته است، بلکه مراکز زیادی برای انجام خدمات چاپ تاسیس شده‌اند. تاسیس این مراکز نشان از تغییر نگاه کسب و کارها به چاپ دارد. امروزه دیگر با توانایی‌هایی که کامپیوترها به ما داده‌اند، می‌تواند به راحتی طرح‌های چاپی را به شکل دلخواه درآورد. همین امر موجب تبلیغات به صنعت چاپ نیز وارد شود و شکل سنتی استفاده از محصولات برای چاپ را متحول کند.

آشنایی با انواع چاپ و تبلیغات با چاپ

چاپ فولدر

فولدر یک نگهدارنده کاغذ است که استفاده‌های فراوانی دارد. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از فولدر، بروشور یا اسناد مهم خود را نکهداری کنید. فولدرها معمولا به تعداد زیاد چاپ می‌شوند و هر کسب و کار با توجه به نیاز خود، طراحی آن‌ها را انجام می‌دهد. ابعاد فولدرها نیز بستگی به کاغذها و بروشورهایی دارد که می‌توانند داخل آن قرار بگیرند. در نتیجه ابعاد آن‌ها طیف وسیعی از اندازه‌ها را پوشش می‌دهد. A4وa5 دو اندازه مرسوم برای چاپ فولدرها هستند.

آشنایی با انواع چاپ و تبلیغات با چاپ

برخی از مراکز چاپ حرفه‌ای برای زیباتر کردن فولدرها از رنگ‌های طلایی و نقره‌ای در طراحی فولدرها استفاده می‌کنند. همچنین استفاده از روکش برای فولدر نیز به ماندگاری آن کمک می‌کند. سلفون مات، سلفون براق، یووی و کلیشه برجسته از جمله مهم‎ترین روکش‌هایی است که برای چاپ فولدر از آن‌ها استفاده می‌شود.

چاپ برچسب

برچسب‌ها یکی از مواردی هستند که به صورت انبوه توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها، صنایع و اشخاص با چاپ افست مورد استفاده می‌گیرد. از برچسب‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد یک محصول یا تبلیغات استفاده می‌شود. از آن‌جایی که تهیه دستگاه‌های چاپ هزینه‌بر است، افرادی که به چاپ لیبل نیاز دارند با ارائه اطلاعات موردنظر محصول یا تبلیغات خود به مراکز چاپ، کار خود را برای چاپ برچسب راحت کرده‌اند. گاهی به برچسب‌ها، لیبل یا کاغذ چسبدار نیز می‌گویند.

برچسب‌ها در اندازه‌های کوچکی چاپ می‌شوند و در هر مکانی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. معمولا در تهیه برچسب‌ها، از چسب‌های متفاوتی نیز استفاده می‌شود که چسب کاغذی، صدفی و پی‌وی‌سی سه مورد از مهمترین آن‌ها هستند و ماندگاری چسب آن‌ها نیز متفاوت است و طبق قیمت آن‌ها تعیین می‌شود. به عنوان مثال چسب کاغذی از سایر چسب‌ها ارزان‌تر است و افرادی که بودجه کمتری دارند بیشتر از آن استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها به علت اندازه کوچکی که دارند، بسیار ارزان هستند و به همین دلیل معمولا به تعداد انبوه چاپ می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که چاپ برچسب روش تبلیغاتی خوبی باشد که با هزینه کم، بازده فراوانی را برای سازمان یا صنعت مربوطه به همراه می‌آورد.

گاهی نیز دیده می‌شود که برچسب‌ها در اندازه‌های بزرگ چاپ می‌شوند تا پشت شیشه‌ها بچسبند و اطلاع‌رسانی انجام بدهند. معمولا این برچسب‌های بزرگ در ابعاد A1  تا A8 چاپ می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چاپ جعبه

جعبه‌ها انواع مختلفی دارند و معمولا برای نگهداری محصولات استفاده می‌شوند اما صاحبان کسب و کارهایی که شم بازاریابی بالایی دارند، از این جعبه‌ها برای تبلیغات نیز استفاده می‌کنند و با چاپ جعبه با طرح‌هایی جذاب، آن‌ها را تبدیل به کالایی تبلیغاتی می‌کنند.

آشنایی با انواع چاپ و تبلیغات با چاپ

جعبه‌ها جنس متفاوت نیز دارند و بعضی از آن‌ها مقوایی و برخی از آن‌ها از جنس لمینت یا هاردباکس هستند. هر کدام از این جعبه‌ها برای نوع خاصی از محصول مناسب هستند. معمولا اکثر جعبه‌های مقوایی با درهای تاشو چاپ می‌شوند اما جعبه‌های قفل‌دار نیز استفاده‌های فراوانی دارند. قفل ساده، کف قفلی، لاگباتم، کیبردی، منقسم‌دار از انواع قفل‌های مرسوم مورد استفاده در تولید جعبه هستند. 

امروزه چاپ و تبلیغات با هم گره خورده‌اند و هر کدام بر دیگری اثر می‌گذارد. اگر کسی بخواهد یکی از تبلیغات موفقی داشته باشد باید به کیفیت و چگونگی چاپ توجه ویژه داشته باشد و عکس این مورد نیز صادق است. بی‌توجهی به هر کدام از این دو مقوله می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کار شما بیندازد. با دقت و آگاهی قدم بردارید تا دچار اشتباه نشوید.

روتاپرینت یکی از چاپخانه‌هایی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید و جعبه‌ها، لیبل‌ها و فولدرهای خود را از آن سفارش بدهید. این مرکز خدمات متنوعی برای شما فراهم می‌آورد. به عنوان مثال می‌توانید فولدهای خود را در ابعاد مختلف با روکش‌های متفاوتی سفارش بدهید یا لیبل‌های چسبدار و جعبه‌هایی را خریداری کنید که طبق سفارش و توصیه‌های شما طراحی شده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین