عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
حجت الاسلام قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان است، گفت: در این راستا بزرگترین قدم ساختن کشور است زیرا حق مردم ایران نیست که در مسابقه پیشرفت جا بمانند و شما مسیحیان هم در این راه سهم دارید.

عقیق:جشن میلاد حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعیت دانشجویان اساتید و علمای مسیحی در مجتمع دانشجویی حضرت ولیعصر (عج) تهران برگزار شد.

حضرت عیسی (ع) نمونه اخلاق و تواضع هستند

در این نشست حجت‌الاسلام قمی طی سخنانی حضرت عیسی مسیح را نمونه اخلاق و تواضع معرفی کرد و گفت: روایت است حضرت عیسی خطاب به حواریون می‌فرماید: از شما خواسته‌ای دارم. حضرت ظرفی آورد و شروع به شستن پای حواریونش کرد. حواریون با دیدن این اتفاق بسیار متعجب شدند و به ایشان گفتند: فلسفه این کار شما چیست؟ حضرت گفت: شما باید این‌گونه که من برای شما تواضع کردم و پای‌تان را شستن با مردم این‌گونه متواضع رفتار کنید.

وی ادامه داد: روزی برای امام علی علیه‌السلام میهمانانی وارد شدند. پدر و پسری بودند و حضرت مهمانان را بالای مجلس نشاند و از قنبر خواست طعامی برای مهمانان بیاورد. بعد از غذا امام بلند شد، ظرف آبی آورد تا میهمانان دستشان را بشویند. میهمان که ارادت ویژه‌ای به امام داشت خودش را به خاک انداخت و اجازه نداد. حضرت فرمود: ما تواضع را از پیامبرمان آموخته‌ایم و شما میهمان ما هستید.

مسیح (ع) پیامش خدمت به مردم است

قمی پیام حضرت مسیح را پیام خدمت به مردم بیان کرد و گفت: حقیقت پیامبر ما مانند حقیقت حضرت عیسی است. حضرت عیسی مردم را به نور خیر و مهربانی دعوت می‌کردند و با ظلم جهل مبارزه می‌کردند. این دقیقاً آموزه دین اسلام است. همچنین حضرت مسیح به قدری در مبارزه با ظلم محکم بود که قصد جانش را کردند. همان راهی که حضرت عیسی طی کرد پیامبر ما هم طی کرد و در واقع اسلام و مسیحیت یکی است و پیام اسلام مکمل و ادامه پیام مسیح است.

حق مردم نیست از مسابقه پیشرفت جا بمانند و در این راه مسیحیان هم سهم دارند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما برای حضرت مسیح احترام قائل هستیم گفت: ما به احترام ایشان تمام قد می‌ایستیم و همین احترام را برای مسیحیان هم قائلیم. بر اساس تعالیم آسمانی همه ما باید در خدمت مردم باشیم و در این راستا بزرگترین قدم ساختن این کشور است زیرا حق مردم ایران نیست که در مسابقه پیشرفت جا بمانند و شما مسیحیان هم در این راه سهم دارید. همانطور که تا اینجای کار داشتید.

اعمتاد به جوانان تنها راه نجات کشور است

حجت‌الاسلام قمی اعتماد به جوانان را راه نجات کشور دانست و گفت: سال ۱۹۳۰ کشور آمریکا با بحران‌های بزرگ اقتصادی روبه‌رو شد و روزولت رئیس جمهور وقت آمریکا رسماً اعلام ورشکستگی کرد و فقر و مشکلات همه جا را فرا گرفت. اما چه کسی فکر می‌کرد که حدود ۶۰ سال بعد این کشور یکی از ابرقدرت‌های بزرگ دنیا باشد. امروز ما هم مشکلات متعددی داریم اما مهمترین سرمایه ما جوانان هستند و با این سرمایه بزرگ می‌توانیم بسیاری از قله‌ها را فتح کنیم.

به گزارش فارس؛ در پایان این مراسم از خانواده شهید آلفرد گبری و تعدادی از دانشجویان مسیحی تجلیل به عمل آمد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین