عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
یکی از کارشناسان رسانه ملی در حوزه خانواده با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری و پشتیبانی فکری لازمه همه اقدامات هیأت است، گفت: هیأت باید در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی باشد و گروه‌های اندیشه‌ورز را در حوزه خانواده و بانوان تشکیل دهند.

عقیق:حجت‌الاسلام محسن عباسی ولدی ظهر امروز در دومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت که در سالن وصال مجتمع یاوران مهدی(عج) قم درحال برگزاری است، در تبیین ظرفیت‌ها و کارکردهای هیأت در حوزه خانواده، اظهار کرد: لازمه و پیش زمینه اقدامات هیأتی، ولایت‌مداری است.
وی افزود: ولایت‌مداری سه پایه اساسی دارد: معرفت، محبت و تبعیت. تبعیت هم باید در سه حوزه فکر، حس و عمل شکل بگیرد. به‌عنوان مثال ازدیاد نسل در جامعه اسلامی هم دستور اهل بیت علیهم السلام و هم مطالبه رهبری بوده اما آنگونه که باید عملی نشده و برخی وضعیت اقتصادی را مانع فرزندآوری می ‌انند که این مغایر نظر دین است.
کارشناس رسانه ملی در حوزه خانواده با بیان اینکه هیات باید سه اصل معرفت، محبت و تبعیت را در مخاطب خویش افزایش دهد، گفت: اگر معرفت ومحبت اهل‌بیت علیهم‌السلام در جامعه افزایش یابد در ادامه تبعیت محض هم شکل می‌گیردگیرد.
وی خطاب به بانوان و مدیران هیأت‌های مذهبی گفت: شما باید از سخنرانان، مداحان و مسئولان مطالبه‌گری کنید و در این راستا می‌توانید از مجالس و روضه‌خوانی‌ها استفاده کنید؛ می‌توانید فکر کنید و گریزهای مداحی را متناسب با نیازهای خانواده به مداحان یادآور شوید.
عباسی ولدی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری و پشتیبانی فکری لازمه همه اقدامات هیأت است، گفت: هیأت باید در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی باشد و گروه‌های اندیشه‌ورز را در حوزه خانواده و بانوان تشکیل دهند و در این مجموعه‌ها بانوان می‌توانند کمک کار آقایان، مداحان و سخنرانان باشند و معضلات به روز جامعه را به مداحان و سخنرانان منتقل کنند.
وی گفت: رکن مهمی که باید در هیأت مورد تاکید قرار گیرد این است که داشتن شور و شعور به همراه هم باشد و این ویژگی را در حسینیه‌ها و مساجد باید به کار گرفت؛ به عنوان مثال چند درصد از پارچه نوشته ها و پرچم‌هایی که در مساجد و حسینیه‌ها نصب شده، برای مردم فکر تولید می‌کند؟ در صورتی که می‌توان احادیث کاربردی را در مورد خانواده و اخلاق روی پرچم‌ها آورد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین