عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

اگر قصد دارید به جای خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس از خودروی شخصی خود برای سفر کردن استفاده نمایید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. شاید تصور کنید سفر با خودرو دیگر حتی دردسرهای خرید بلیط و مهیا شدن برای مسافرت را هم ندارد، بنابراین ساده تر و بی دغدغه تر به انجام می‌رسد. با این حال باید به شما بگوییم که قضیه پیچیده تر از این حرف ها است پس اگر می‌خواهید یک سفر به یادماندنی با خودرو را تجربه کنید، باید پیش از هر چیز از سلامت اتومبیل خود مطمئن شوید. سفر کردن با خودرویی که دارای مشکلات فنی است ممکن است دیر یا زود خسارات جبران ناپذیری را برایتان به همراه داشته باشد و حتی شما را مجبور کند که به خانه برگشته و سفر خود را لغو کنید. پس اگر نمی‌خواهید تمام بودجه سفر خود را صرف هزینه تعمیر یا تعویض قطعات اتومبیل خود کنید با قاصدک 24 در ادامه مطلب ” چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟ ” همراه شوید.

 

چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟

یک چک لیست تهیه کنید

مدتی قبل از موعد سفر به هنگام رانندگی با خودروی خود به خوبی آن را تحت نظر بگیرید و چک لیستی از قطعاتی که در خودرو نیاز به تعمیر یا تعویض دارند تهیه کنید. مثلاً اگر متوجه شده اید که برف پاک کن شما به هنگام بارندگی خوب کار نمی‌کند و همیشه ردی از آب را بر روی شیشه باقی می‌گذارد، خرید برف پاک کن را در اولویت قرار داده و حتماً آن را قبل از سفر تعویض کنید. البته بهتر است تنها به قطعات ظاهری توجه نکنید و موتور و بخش های درونی خودروی خود را نیز بازرسی نمایید. البته اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید می‌توانید از یک مکانیک در این زمینه کمک بگیرید. فراموش نکنید که نباید هیچ مشکلی را در اتومبیل خود نادیده بگیرید و می‌بایست حتماً قبل از سفر تمام مشکلات فنی موجود و احتمالی در خودروی خود را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که سلامت وسیله نقلیه در نهایت به سلامت شما در سفر منجر خواهد شد بنابراین این موضوع را جدی بگیرید.

چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟

وضعیت تایرها را بررسی کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگام خرید بلیط اتوبوس توجهتان به تایرهای این وسیله نقلیه جلب شده باشد و بخواهید بدانید که آیا با وسیله نقلیه مطمئنی سفر می‌کنید یا نه؟ بد نیست بدانید تایر و سایر قسمت های یک اتوبوس، به این دلیل که این وسیله، یک وسیله نقلیه عمومی است اغلب توسط راننده و کمک راننده ها، به صورت مداوم بازرسی می‌شود اما اگر قرار است با خودروی شخصی خود سفر کنید دیگر کسی وجود ندارد تا این کار را برایتان انجام دهد و شما می‌بایست این وظیفه را خود بر عهده بگیرید. پس قبل از حرکت با دقت وضعیت تایرها را مورد بررسی قرار دهید. چک کنید که آیا باد لاستیک های خودروی شما تنظیم است؟ عاج تایرهای شما احتمالاً در قسمتی دچار سایش یا پوسیدگی نشده است؟ آیا زمان آن فرا نرسیده تا لاستیک های کهنه خود را با یک جفت تایر نو عوض کنید؟ در نهایت اگر قرار است در زمستان به دل جاده بزنید حتماً زنجیر چرخ مناسب خودروی خود را به همراه داشته باشید و برای اینکه در شرایط بحرانی گرفتار نشوید، حتماً یک حلقه لاستیک یدک به همراه خود ببرید.

چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟

حجم و کیفیت مایعات خودرو را چک کنید

همانطور که می‌دانید برای اینکه خودروی شما عملکرد مناسبی داشته و قطعات آن به شکل روانتری کار کنند از مایعات متعددی در موتور آن استفاده می‌شود. این مایعات عبارتند از روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک، روغن گیربکس، ضد یخ و ضد جوش، اب رادیاتور و … که هر یک از آنها باید در فواصل زمانی معینی تعویض شوند. بنابراین بهتر است به این موضوع بی توجه نباشید و قبل از سفر تمامی این موارد را بررسی کنید.

چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟

به زمان تعویض فیلترها توجه کنید

علاوه بر مایعات، فیلترهای متعددی نیز در خودرو وجود دارند که در قسمت های مختلف آن به کار گرفته می‌شوند. این فیلترها نیز طول عمر کوتاهی دارند و می‌بایست در فواصل معینی تعویض شوند. به طور مثال بهتر است فیلتر هوای خودروی خود را پس از دو ماه کارکرد تعویض نمایید. زمان تعویض فیلتر روغن و فیلتر بنزین نیز بسته به نوع فیلتر، بین ۱۰ تا ۲۰ هزار کیلومتر کار با خودرو است. در نهایت فیلتر دیگری نیز به نام فیلتر اتاق در اتومبیل وجود دارد که بهتر است سالی یک بار تعویض شود. توجه داشته باشید که شما ممکن است قبل از سفر نیازی به تعویض هیچ یک از این فیلترها نداشته باشید؛ اما بهتر است هر بار که این فیلترها را تعویض می‌کنید زمان ان را در دفترچه ای یادداشت کنید تا بتوانید برای دفعات بعدی، هر یک از این فیلترها را در زمان مناسب خود تعویض نمایید.

چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟

کیت ابزار اضطراری تهیه کنید

فراموش نکنید که سفر با خودرو به سادگی خرید یک بلیط قطار نیست. هنگامی که با اتومبیل خود سفر می‌کنید می‌بایست هر چیز غیر منتظره ای را پیش بینی کنید. البته بهتر است خودروی خود را زیاد سنگین نکنید و تنها ضروری ترین وسایل و ابزارها را در آن جای دهید. چراغ خطر، جک، چراغ قوه، بطری آب، جعبه ابزار و وسایلی از این دست مواردی هستند که بهتر است حتماً در کیت ابزار اضطراری خود، جای مناسبی برای آنها پیدا کنید.

چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟

سرویس عمومی را فراموش نکنید

وضعیت چراغ های خودرو، لنت های ترمز، برف پاک کن ها و … را چک کنید و در صورت نیاز این قطعات را تعمیر یا تعویض نمایید. فراموش نکنید به هیچ عنوان نباید با خودرویی که خوب ترمز نمی‌گیرد یا چراغ های آن نور کافی ندارند به جاده بروید. البته بهتر است همه چیز را هم به زمان قبل از سفر خود موکول نکنید و از بازدیدهای دوره ای در این زمینه کمک بگیرید. با این کار هم خودرویی همیشه سرحال را زیر پا دارید و هم لازم نیست قبل از سفر برای تعمیر خودروی خود پول زیادی را هزینه کنید.

چگونه خودروی خود را برای مسافرت آماده کنیم؟

در نهایت اگر ترجیح می دهید که به جای خودروی خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید می‌توانید با مراجعه به وب سایت قاصدک 24 انواع بلیط سفر، اعم از بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس را خریداری کرده و به سادگی سفر خود را بیمه نمایید. به خاطر بسپارید که با خرید از قاصدک 24 شما حتی می‌توانید برای سفر خود اتاقی مناسب را نیز در تمامی هتل ها در سراسر ایران رزرو نمایید و سفر و اقامتی به یادماندنی را تجربه کنید.

منابع:
قاصدک 24
https://ghasedak24.com/


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین