عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
آیت‌الله مصباح یزدی:
گروه استان‌ها-رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه راز پیشرفت امام خمینی اخلاصشان بود، افزود: معتقدم امام راحل صبح که از خواب بیدار می‌شدند تا آخر شب که قصد خوابیدن داشتند در پی انجام به وظایف الهی خودشان بودند.

عقیق:آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار طلاب مدرسه علمیه شهید صدوقی که در سالن جلسات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون مرهون نهضت امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه راز پیشرفت امام خمینی اخلاصشان بود، افزود: معتقدم امام راحل صبح که از خواب بیدار می‌شدند تا آخر شب که قصد خوابیدن داشتند در پی انجام به وظایف الهی خودشان بودند.

رئیس مؤسسه امام خمینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است، از دوران پیامبر اکرم(ص) تاکنون حکومتی شیعی و مبتنی بر اسلام ناب برپا نشده است، بنابراین باید نسبت به نعمت انقلاب و نظام اسلامی قدردان باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دوران سیاه رژیم شاهنشاهی گفت: در دوران طاغوت [رضاشاهی] مردم نسبت به روحانیت دیدگاه بسیار حقیرانه‌ای داشتند و در این دوران چادر و لباس روحانیت ممنوع بود و حتی پوشیدن لباس روحانیت در شهر قم و برای طلاب نیز ممنوع شده بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با ابراز اینکه امام راحل همواره از شهرت گریزان بود، گفت: زمانی که احساس وظیفه کردند که باید مقابل حکومت طاغوت بایستند با همه قدرت ایستادگی کرده و به‌اذن و خواست الهی به مشهورترین انسان در جهان تبدیل شدند.

وی با یادآوری آثار و برکات انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به عظمت نعمت انقلاب اسلامی به این موضوع می‌رسیم که وظایف سنگینی در قبال آن به‌عهده داریم.

رئیس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه رسیدن به سعادت ابدی در گروی شناخت، عمل و ترویج احکام دینی است، ادامه داد: امروز به‌برکت انقلاب اسلامی دسترسی به علوم و دروس بسیار آسان شده است و ما باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به ویژگی و خصوصیات اخلاقی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان از همان ابتدا اخلاص ویژه‌ای داشتند و در مطالب علمی دقت‌های بسیار فراوانی به‌خرج می‌دادند و هنگامی هم که وارد مسائل سیاسی شدند همه‌چیز خود را فدای انقلاب و نظام کردند و الگوی‌شان نیز امام خمینی(ره) است.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین