عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
اعزام زائران به سوریه در دی‌ماه از یک‌شنبه همین هفته آغاز شد و تا پایان این ماه ۹ کاروان با ظرفیتی بالغ بر ۴۵ نفر به حرم حضرت زینب (س) مشرف می‌شوند.

عقیق:با برقراری سفرهای زیارتی به سوریه، اعزام عاشقان اهل بیت (ع) به حرم حضرت زینب (س) پس از سال‌ها توقف از سر گرفته شد و و رشادت شهدای مدافع حرم برای دفاع از حرم بانوی دشت کربلا و نابودی داعش توانست مسیر زیارت حضرت زینب (س) را هموار سازد.

بر همین اساس، اعزام زائران حرم حضرت زینب (س) در دی‌ماه از یکشنبه اول دی‌ماه آغاز شد و کاروانی با ظرفیت ۴۵ نفر از تهران به سمت دمشق حرکت کرد. دومین کاروان نیز فردا ۵ دی‌ماه تهران را به مقصد دمشق ترک می‌کند.

با نزدیک شدن با ایام ولادت حضرت زینب (س) هم‌زمان با ۱۱ دی‌ماه نیز یک کاروان ۸ دی‌ماه به سمت سوریه حرکت می‌کند که در صورت بالا رفتن تقاضا احتمال افزایش ظرفیت یا افزوده کاروان جدید برای اعزام نیز وجود دارد.

همچنین با توجه به اعلام رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر محدودیت در اعزام زائران به سوریه، ظرفیت‌های جدید نیز مشخص شد و ظرفیت کاروان‌های زیارتی سوریه در دی‌ماه برای روزهای ۱۲، ۱۵، ۱۹، ۲۲، ۲۶ و ۲۹ دی‌ پیش‌بینی شده است که هر کاروان ظرفیتی بالغ بر ۴۵ نفر دارد؛ به طوری که هر هفته دو کاروان به سوریه و حرم حضرت زینب (س) مشرف می‌شوند و تا پایان ماه بیش از ۴۰۰ زائر ایرانی به سوریه اعزام خواهد شد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سال آینده اعزام‌های سوریه به صورت گسترده‌تر انجام می‌پذیرد.

به گزارش فارس، سفر به سوریه از ۲۱ آذرماه رسما آغاز شد و زائران در قالب کاروان‌های ۴ روز و ۳ شب و ۵ روز و ۴ شب به سوریه مشرف شدند. همچنین در برنامه زائران علاوه بر زیارت حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه‌ (س)، بازدید از بازار حمیدیه نیز گنجانده شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین