عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
برادرزاده ۲۵ساله شهید شیخ نمر باقر النمر که سال‌ها قبل از سوی مقامات عربستان محکوم به اعدام شده٬ روزهای بسیار دردناکی را در زندان سعودی می‌گذراند.

عقیق:به نقل از پایگاه خبری العهد علی النمر برادرزاده شهید شیخ نمر باقر النمر٬ تنها 17 سال داشت که در 14 فوریه 2012 در زادگاهش یعنی قطیف دستگیر شد. صحنه دستگیری او بسیار وحشتناک بود٬ تعدادی از نیروهای امنیتی سعودی با موتورسیکلت‌های خود هنگامی که علی در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز  قطیف شرکت کرده بود٬ او را دستگیر کردند. در آن روز زندگی علی به‌کلی تغییر کرد.

مقامات سعودی برای اتهام‌زنی به علی و پیچیده کردن این اتهامات٬ تنها به چند کلمه نیاز داشتند: پیوستن به گروه‌های تروریستی و پرتاب بمب.

نتیجه این اتهام کاملاً روشن بود: حکم اعدام برای سه نوجوان به‌اتهام تروریسم! علی نمر برادرزاده شهید آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر که سلطنت آل‌سعود همچنان پس از اعدام او متزلزل است٬ یکی از این سه نفر بود.

امروز تولد علی است و به همین مناسبت یکی از منابع نزدیک به خانواده او دردهای روزانه وی را در زندان عربستان شرح داده است.

طبق گفته‌های این منبع در مصاحبه‌ای با سایت خبری العهد٬ علی یکی از هشت زندانی در یکی از سلول‌های زندان عربستان است. این جوان بیست‌ساله از مشارکت در هرگونه فعالیت ورزشی و یا حتی صحبت با دیگران محروم است. کسانی که علی را می‌شناسند می‌گویند که او اوقات خود را از طریق خواندن کتاب‌هایی که برای دستیابی به آنها به زندانیان پول می‌دهد می‌گذراند. علی پشت میله‌های زندان برای کسب یک مدرک شغلی تلاش می‌کند.

اما سؤالی که کلمات از پاسخ به آن عاجزند این است: کسی که محکوم به اعدام است٬ چگونه و چرا برای کسب مدرک دانشگاهی تلاش می‌کند؟!

منبع مذکور اشاره می‌کند که زندانی بودن در سلول‌ زندان‌های آل‌سعود یکی از بدترین شکنجه‌های جهان است و بدتر از آن وضعیت پزشکی این سلول‌هاست.

علی از توموری که در پشتش دارد رنج می‌برد و حتی اگر این تومور خوش‌خیم باشد٬ آن‌گونه که آن را معالجه می‌کنند تبدیل به تومور بدخیم می‌شود. پزشکان زندان تاکنون به‌بهانه اینکه عملیات جراحی نیاز به بیهوشی کامل دارد٬ اقدام به برداشتن تومور علی نکرده‌اند.

تا این لحظه درد این تومور نیز به درد سوءتغذیه و غذای فاسدی که به او می‌دهند اضافه شده است، علاوه بر این٬ خانواده‌ علی هر 5 هفته یک‌بار می‌توانند فرزند خود را ببینند و مکالمه تلفنی آنها بیشتر از 10 دقیقه نمی‌تواند باشد.

همچنین خانواده علی از آوردن غذا یا لباس برای او محروم‌ هستند. آنها همچنین اجازه دارند تنها مبلغی به‌اندازه خرید برخی از کتاب‌ها و اقلام ساده ‌و ضروری مانند داروها را برای فرزندشان واریز کنند.

هفت سال است که خانواده علی معنای شادی را نمی‌دانند و از هرگونه زنگ تلفن یا خبر ناگهانی می‌ترسند.

اعدام کودکان در عربستان به همین سادگی است؛ اما با این حال خانواده علی امیدوار هستند که روزی تولد پسرشان را جشن بگیرند.

مسئولان سعودی در سال 2012، علی النمر را زمانی که 17 سال داشت، در ارتباط با مشارکت در اعتراضات منطقه قطیف در شرق عربستان بازداشت و با ادعای پیوستن به یک گروه جنایتکار و حمله به نیروهای پلیس و اتهامات دیگر، به اعدام محکوم کردند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین