عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
با توجه به اینکه تمامی اعزام‌های زائران عتبات به صورت هوایی صورت می‌گیرد، در ایام ولادت حضرت زینب(س) 23 کاروان زیارتی از سوی سازمان حج و زیارت به اعتاب مقدسه عراق مشرف می‌شوند.

عقیق:پنجم جمادی‌الاول مصادف با ۱۱ دی‌ماه ولادت حضرت زینب (س) است و بسیاری از عاشقان حسینی علاقه‌مند به حضور در کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) هستند.

بر همین اساس، نام‌نویسی سفر به عتبات نیز از سوی سازمان حج و زیارت برای ایام ولادت حضرت زینب (س) آغاز شده است و زائران می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی برای حضور در عتبات در این ایام باشکوه اقدام کنند.

البته همانطور که علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرده است، سفر به عتبات به صورت محدود و تنها هوایی صورت می‌‌‌گیرد. به طوری که برای ایام ولادت حضرت زینب (س) تعداد محدودی کاروان در نظر گرفته شده، تا جایی که برای ۵ دی ماه تنها ۵ کاروان پیش‌بینی شده است که این کاروان‌ها نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران عازم نجف اشرف خواهند شد.

همچنین برای ۹ دی ماه نیز ۱۰ کاروان هوایی از استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و کرمان پیش‌بینی شده که این کاروان‌ها در شب میلاد حضرت زینب (س) در اعتاب مقدسه عراق حضور خواهند یافت.

در روز ولادت حضرت زینب (س) نیز ۸ کاروان از کشورمان به عتبات مشرف می‌شوند. هزینه سفر هوایی به عتبات در این ایام بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر کاروان‌های هوایی، با وجود بسته بودن مرزها و نداشتن اعزام زمینی کاروان‌های عتبات، سازمان حج و زیارت از علاقه‌مندان به سفر زمینی به عتبات در ایام ولادت حضرت زینب (س) نیز ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

به طوری که ۲۱ کاروان از ۷ تا ۱۰ دی‌ماه از شهرهای مختلف کشور پیش‌بینی شده که هزینه این سفر نیز با توجه به شهر اعزامی از یک میلیون و ۸۰۰ تومان تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان متغیر است. این کاروان‌ها در صورت باز شدن مرز مهران و نظر مساعد سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام می‌شوند.

به گزارش فارس، کاروان‌های زیارتی عتبات به مدت ۷ شب در شهرهای زیارتی عراق حضور دارند، به طوری که ۳ شب در نجف، ۳ شب در کربلا، یک شب در کاظمین اسکان می‌یابند و زیارت دوره حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا نیز برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین