عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
آیت‌الله اراکی در یادواره شهید ادواردو آنیلی گفت: سرویس‌های جاسوسی صهیونیست،‌آمریکا و انگلیس بعد از مشاهده جریان پیوستن جوانان غربی به اسلام با ایجاد القاعده و داعش تلاش کردند، این مسیر را به انحراف بکشند.

عقیق:نوزدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی و دومین گردهمایی رهیافتگان عصر چهارشنبه ۲۷ آذرماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از تازه مسلمان‌شدگان کشورهای مختلف برگزار شد.

 

تازه مسلمانان، مبلغان پیام امام و انقلاب در غرب هستند

بر اساس این گزارش آیت‌الله اراکی در این مراسم با بیان اینکه رهیافتگان (تازه مسلمان شدگان)، در جهان کنونی از مبشران ظهور امام زمان (عج)  محسوب می‌شوند، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم شخصیت‌های اروپایی و آمریکایی که در جریان انقلاب اسلامی به اندیشه انقلاب و امام خمینی (ره) خدمت کرده‌اند و ستارگان برجسته‌ای محسوب می‌شوند مورد توجه، تقدیر و تجلیل قرار گیرند. به طور مثال یکی از این افراد روژه گارودی است که از شخصیت‌های بزرگ محسوب می‌شود که نیاز است کنفرانس علمی در تبیین شخصیت این فیلسوف، جامعه‌شناس و پیرو امام خمینی (ره) برگزار شود.

وی اضافه کرد: این فرد بعد از لنین و کارل مارکس از برجسته‌ترین شخصیت‌های ایدئولوگ مارکسیس از کشور فرانسه محسوب می‌شد اما بعد از انقلاب اسلامی به واسطه آشنایی با اندیشه‌های انقلاب و امام خمینی(ره) مسلمان شد و حتی مقاله‌ای نیز درباره امام خمینی (ره) نوشت. او به واسطه نوشتن این مقاله بسیار رنج کشید و محاکمه شد.

اراکی اضافه کرد: جان کوپر (یحیی کوپر) دومین شخصیت است که به قم آمد و مدتی نیز خدمت شهید مطهری بود. او از اساتید برجسته دانشگاه کمبریج بود و حتی در مدتی که من در انگلیس حضور داشتم، از او برای فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی استفاده می‌کردم که در نهایت در کشور فرانسه با یک تصادف مشکوک از دنیا رفت.

 

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه کوپر اصول کافی و قرآن کریم را به زبان انگلیسی ترجمه کرده بود تصریح کرد: سومین شخصیت هارولد ادوارد است که هنوز در قید حیات است. او با امام خمینی (ره) مصاحبه‌ای داشت و خاطرات ارزنده‌ای را از آن در خاطر دارد. این افراد در قرن حاضر، همانند پیامبرانی بودند که برانگیخته شدند تا پیام امام خمینی(ره) و انقلاب را تبیین کنند.

وی با بیان اینکه در مواجه با غرب باید به نیمه پنهان آن که تحولات بنیادینی را در حال رقم زدن است، توجه کرد،‌گفت: در ظاهر، غرب مملو از فساد است اما زیر این پوسته، جریان جدی از گرایش جوانان به اسلام پدید آمده است که اسلام‌هراسی ایجاد شده از سوی جریان‌های صهیونیستی و دستگاه‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا به همین دلیل است تا بتوانند جلوی این تحول بزرگ را بگیرند.

اراکی ادامه داد: جامعه امروزی غرب با گذشته و زمان پیروزی انقلاب، تفاوت‌های بسیاری دارد. در جریان قبل از انقلاب افراد مسلمان و دین‌دار در غرب، عموماً نسل قدیم بودند اما بعد  از انقلاب، نسل جوان به اسلام گرایش پیدا کردند و پرچم اسلام را بر دوش گرفتند که برای مبارزه و انحراف آن‌ها، گروه‌های القاعده و داعش تشکیل و برای پیوستن به آن‌ها تشویق شد تا بتوانند این نسل نو به اسلام گرویده را که دارای شور اسلامی است به سمت دروغینی منحرف کنند که بر روی آن اشراف داشته باشند.

دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: من شاهد آن بودم که این افراد بر روی جوانان مسلمان در انگلیس کار می‌کردند به نوعی که به ما اجازه قرار دادن کتاب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قفسه‌های کتابخانه مساجد و نمازخانه‌ها در لندن را نمی‌دادند اما در همین قفسه‌ها کتاب‌های عربستان سعودی و وهابیت به وفور یافت می‌شد و حتی اعلامیه جلسات القاعده بر روی دیوارها نصب می‌شد و آنان جلسات خود را در دانشگاه‌ها برپا می‌کردند تا بتوانند جذب نیرو از این محافل علمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آنها تلاش کردند پیوستن جوانان غربی به اسلام را تبدیل به یک تهدید کنند اما ما نتوانستیم این رویکرد را به یک فرصت تبدیل کنیم، گفت: مقام معظم رهبری با اطلاع از این شرایط و گرایش جوانان غربی به اسلام، اقدام به نگارش نامه برای این طیف کردند اما جا دارد، نهادهای فرهنگی، رسانه‌ای، آموزشی، دانشگاهی و حوزوی در این ارتباط وارد عمل شوند.

اراکی با بیان اینکه در دانشگاه‌های غرب، گوش‌های شنوای فراوانی برای شنیدن پیام اسلام وجود دارد تصریح کرد: ما به مناسبت صدمین سال تولد امام خمینی (ره) در دانشگاه لندن، کنفرانس علمی البته با محدودیت‌ها و فشارهای بسیار با حضور اندیشمندان برجسته انگلیس برگزار کردیم که تحلیل‌ها و بیانات ارزشمندی نیز در این کنفرانس ارائه شد که نشان می‌دهد زمینه شنیدن پیام امام در غرب بسیار بالاست اما چه میزان همکاری میان دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های غرب به خصوص اروپا در حوزه تبلیغ و ترویج اندیشه‌های انقلاب و امام خمینی (ره) وجود دارد؟ پیشنهاد بعدی من، ایجاد ارتباط و همکاری میان‌دانشگاهی در این عرصه‌ها است.

بی‌حجابی در ایران به دلیل سست بودن قلب‌هاست

بر اساس این گزارش، ورونیکا فاضلی تازه مسلمان شده‌ای از کشور آلمان در این جلسه اظهار داشت: من در آلمان در شرایطی زندگی می‌کردم که اگر تصاویر آن را کسی ملاحظه کند، خواهد گفت در بهشت بوده‌ام اما تمام آن شرایط را کنار گذاشتم و امروز در شهر قم زندگی می‌کنم تا بتوانم به دین حقیقی خداوند گرایش داشته باشم. امروز در ایران اطلاعات کافی وجود دارد اما متأسفانه قلب‌ها می‌لنگد به همین دلیل مسئولان مختلف کشور ایران از من دعوت می‌کنند تا در جلسات مختلف در خصوص اهمیت حجاب صحبت کنم و یا در ایران نسبت به انجام انجام احکام دینی، مقاومت وجود دارد و افراد بر روی انجام آن، چانه می‌زنند که تماماً به دلیل همان لنگیدن قلب‌ها است.

 

وی افزود:‌دشمن با ایجاد دوقطبی‌هایی مانند انقلابی و ضد  انقلابی، شیعه و سنی، باحجاب و بی‌حجاب به دنبال ایجاد تفرقه در کشور است تا بتواند استفاده‌های لازم را داشته باشد.

در ادامه این همایش صبا بابایی مسلمان‌شده‌ای از کشور ژاپن که مادر شهیدی از دوران دفاع مقدس است نیز اظهار داشت: من ۵۹ سال پیش مسلمان شدم و قبل از انقلاب از ژاپن به ایران آمدم که باید بگویم امروز انقلاب به عنوان یک امانت از شهدا در اختیار ماست و نباید به این امانت پشت کنیم.

 

همچنین مرضیه هاشمی خبرنگار صدا و سیما و مسلمان‌شده‌ای از کشور آمریکا نیز در این همایش اظهار داشت: افراد تازه مسلمان‌شده که به دلیل دیدگاه و اعتقادات خود امروز به ایران سفر کرده‌اند و در این کشور زندگی می‌کنند، هیچ خانواده و همراهی شاید در این کشور نداشته باشند لذا نیازمند توجه مسئولین هستند که الحمدالله انجمن شهید ادواردو آنیلی و رهیافتگان در این زمینه تلاش‌های زیادی داشته است اما پشتوانه لازم را ندارد.

ادواردو، مقلد امام خمینی(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری بود

در بخش پایانی این مراسم نیز محمدحسن قدیری‌ابیانه به عنوان مستندساز زندگی شهید ادواردو آنیلی اظهار داشت: ادواردو زمانی که در کشور ایتالیا علی‌رغم آنکه پدر و مادر متمولی داشت و آنها مالک شرکت خودروسازی فیات و باشگاه فوتبال یوونتوس بودند، مسلمان می‌شود و تصمیم می‌گیرد مستندی درباره اسلام بسازد که برای جلوگیری از انحراف این مستند خود تهیه‌کننده آن نیز می‌شود و بعد از آن نیز در میزگردی در تلویزیون ایتالیا حضور پیدا می‌کند و پیرامون اسلام با روزنامه‌نگاران ایتالیایی صحبت می‌کند که بعدها آنان می‌گویند ادواردو گویی سحر شده آیت‌الله خمینی است.

وی افزود: ادواردو آنیلی با امام خمینی دیدار داشت و یک مرتبه نیز به واسطه حضور در نمازجمعه تهران با مقام معظم رهبری دیدار کرد. او در زمان حیات امام، مقلد ایشان و بعد از آن مقلد آیت‌الله خامنه‌ای بود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم برای نخستین بار تندیس یادواره شهید ادواردو آنیلی به محمدحسن قدیری‌ابیانه، صبا بابایی، مرضیه هاشمی، ورونیکا فاضلی و غفاری نویسنده کتابی درباره این شهید اهدا شد و در نهایت مستند ساخته شده شهید ادواردو آنیلی برای اولین بار در ایران به نمایش گذاشته شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین