عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
آیت‌الله نوری همدانی:
یک مرجع تقلید با تأکید بر اینکه بارها گفته‌ام گرفتن دیرکرد حرام است، گفت: نباید با حیله شرعی آن را قانونی کرد. با این طرح موجود که از مجلس فرستادند و مطالعه کرده‌ام، با این کیفیت مخالفم.

عقیق:آیت‌الله العظمی محمدحسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نامه‌ای از فضلای حوزه مبنی بر نگرانی از تصویب قانون بانکداری در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: بنده ۲ هفته قبل گفتم گرفتن دیر کرد به هر کیفیتی ربا و حرام است و بحث مفصلی با دلایل فقهی خود در سال گذشته در اینجا داشته‌ایم و از شدت ربا بحث کردیم.

بحث بر اصل دریافت دیرکرد است

وی افزود: بعضی‌ها گفته‌اند که این جریمه دریافت و درحساب خاص و برای فلان کار استفاده می‌شود، بحث بر مصرف آن نیست، بحث بر اصل دریافت آن است که این موضوع به هیچ طریق قابل حل نیست.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد:‌علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ۲ گناه را بزرگ‌ترین گناه ذکر کرده‌اند یکی زیر بار استکبار رفتن و دوم ربا است. در ۷ جای قرآن کریم موضوع ربا بیان شده و امام خمینی (ره) نیز در بحث ربا فرمودند این قراردادها با حیله شرعی از بین نمی‌رود.

 با این طرح موجود که از مجلس فرستادند، با این کیفیت مخالفم

وی ادامه داد: امروز چقدر ما نامه داریم، مردم نگران دیرکرد هستند. چقدر افراد زندگی خود را از دست داده‌اند، البته ما به این طرح اشکالات متعدد داریم و در نامه فضلا که منتشر هم شد اشکالات هم بیان شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: آقایان با حوزه و علمای که در این رشته کار کردند در ارتباط باشند تا موضوع حل شود. به هر حال ما با این طرح موجود که از مجلس فرستادند و مطالعه کرده‌ام، با این کیفیت مخالفم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین