عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
سیدقاسم موسوی قهار که با مناجات سحرهای ماه مبارک رمضان شناخته می‌شد، شامگاه دیشب و پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان به ارباب بی‌کفنش پیوست.

عقیق:سیدقاسم موسوی قهار، مداح، قاری و مناجات‌خوانی که مردم ایران، صدای او را سال‌ها از رادیو و تلویزیون شنیده بودند و علاوه بر دعای فرج حضرت صاحب‌الامر (عج)، نوای گرمش را در سحرهای ماه مبارک رمضان به یاد داشتند، شامگاه دیشب در سن ۷۱ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.

موسوی قهار که مدت‌ها از سرطان حنجره رنج می‌برد، پس از عفونت در مجرای تنفسی در بیمارستان امیراعلم تهران بستری شد و در حالی که خانواده او درصدد حل مشکلات مالی برای تأمین مخارج بیمارستانی بودند، دار فانی را وداع گفت.

موسوی قهار، پس از مرگ سیدجواد ذبیحی که بهترین مناجات‌خوان رادیو ایران در سال‌های پیش از انقلاب بود، به رادیو راه یافت و به بهترین دعاخوان و مناجات‌خوان صداوسیمای جمهوری اسلامی تبدیل شد.

او تمام ادعیه روزهای هفته، ایام ماه مبارک رمضان، ابوحمزه ثمالی، دعای سحر و زیارات و دعاهای مختلف را خوانده و در طول چند دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از رسانه‌ ملی پخش شده بود.

موسوی قهار، در زمره بهترین قاریان ایرانی و مداحان و ذاکران حسینی هم بود و مجالس ترحیم و محافل و هیأت‌های مذهبی گوناگونی را در سراسر ایران اداره می‌کرد. او همچنین بارها در کشورهای دیگر به زبان‌های فارسی و عربی به اجرای برنامه پرداخته بود که ایرانیان مقیم اروپا و آمریکا، خاطرات فراوانی از مداحی‌های او در وصف مولای متقیان علی علیه‌السلام دارند.

صدای این ذاکر و پیرغلام اهل‌بیت (ع) را که در آستانه ایام غمناک شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) بشنوید:

تعداد بازدید : 80

 

فیلمی ببینید از اجرای سرود «شهید» توسط مرحوم موسوی قهار در حضور حضرت امام (ره) که در دهه ۶۰ در حسینیه جماران و هنگام اعزام رزمندگان به جبهه‌های نبرد اجرا شده است:

تعداد بازدید : 58

 

ضمن تسلیت به جامعه مداحان و قاریان و همچنین خانواده این پیرغلام حسینی، جزییات تکمیلی مراسم تشییع و ترحیم این استاد بزرگ مناجات‌خوانی ایران را به اطلاع خواهد رساند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین