عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
حجت الاسلام والمسلمین سالک گفت: ما ۷۰ هزار مسجد در کشور داریم که ۳۰ هزار مسجد آن فاقد روحانی و امام جماعت است و حوزه وظیفه دارد برای آنها امام جماعت تربیت کند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در گفتگویی در اصفهان با بیان اینکه بیانیه گام دوم ۲۳ محور و ۷ توصیه دارد اظهار کرد: از مهمترین محورهای این بیانیه معنویت و اخلاق است که رسالت روحانیت انجام ماموریت‌های انبیا است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه روحانیت در راستای تحقق اجرایی بیانیه گام دوم نقش بسیار فوق العاده ای می تواند داشته باشد، اظهار کرد: رشد فرهنگ اسلام ناب، ارتقای معنویت، معنویت و اخلاق در خود حوزه ها، تربیت عالم عامل برای ارتباط با مردم و با ادبیات روز و آشنا بودن با فضای مجازی و تامین نیازهای جهانی بشریت ازجمله مسائل داخلی بر عهده حوزه و روحانیت است.

وی با بیان اینکه اجلاسیه جامعه مدرسین برگزار شده در اصفهان یکی از مهمترین اجلاس‌ها در زمینه بیانیه گام دوم است ابراز کرد: بنده هشت پیشنهاد اجرایی به این اجلاسیه دادم که یکی از آنها بخش فضای مجازی بود، دیگری ارائه رشته های تخصصی برای رفع نیازهای حکومت اسلامی بود چراکه  کار در مسائلی از قبیل امنیت و اطلاعات بسیار ضرورت دارد که بصورت تخصصی بر مبنای فقه آل محمد کار شود.

سالک با تاکید بر این مهم که حوزه های علمیه باید با تنظیم قرارداد با حوزه های ذی‌ربط حضور روحانیت را در مراکز تامین کنند خاطرنشان کرد: ما ۷۰ هزار مسجد در کشور داریم که ۳۰ هزار مسجد آن فاقد روحانی و امام جماعت است و حوزه وظیفه دارد برای آنها امام جماعت تربیت کند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین