عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
جنگ امروز خیلی پیچیده است.خرمشهر های فرهنگی، نیازمند غیرت فرهنگی است. برای این که شرایط امروز را درست تشخیص بدهیم باید تبیین درستی از وقایع و ضرورت ها کرد. این همان اساس نیاز امروز اسلام است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز درنشستی که با موضوع «خرمشهرها وعرصه فرهنگ، نقش حوزه و روحانیت»  در مدرسه علمیه معصومیه در قم برگزار شد گفت: طلبه با رسالتی که دارد، لازم است مسائل مهمی را در کنار درس، مورد بحث و تحلیل قرار دهد و از جمله این موضوعات،  مسئله مهم این روزهای انقلاب است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: از نظر رهبر انقلاب چه مسئله و موضوعی بیش از همه دغدغه این روزهای انقلاب است؛ باید دنبال این مسئله بود. اگر دنبال مسئله اولویت این روزهای انقلاب بودیم و به بحث و تحلیل گذاشتیم، باید بگوئیم به رسالت خود در حوزه به عنوان جوان حوزوی انقلابی نزدیک شده ایم.

وی بیان داشت: طلبه انقلابی امروز کسی است که برای تحقق دین، تشخیص درست از وقایع و مسائل داشته باشد و حول و محور همان مسئله مهم انقلاب به رسالت خود بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: معتقدیم تا شرک و کفر است، اسلام است و مسلمانان اهل مبارزه می باشند. اما برای نیل به این مسئله آیا موضوع امروز انقلاب، گرانی بنزین است، آیا می توان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت بود؟.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: امروز دشمن چپ و راست مشغول شمشیر زدن است، در حقیقت فتنه و حمله همه جانبه از مدت ها آغاز شده است. آیا حمله اقتصادی است. اگر فتنه اقتصادی است، حوزه در قبال این موضوع چه کرده است.

وی بیان داشت: امروز کدام جنگ، اصلی است تا همین انگیزه مهم برای طلبه ها برای بسیاری از کارها و فعالیت ها که یکی درس خواندن است، باشد و حتی بالاتر این که درس خواندن باید سمت و سو به طرف رهبری باشد تا بتوان به هدف مهم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: هم اکنون جنگ اصلی، جنگ اراده ها است. دشمن اراده مردم را هدف قرار داده است. مردم سالاری دینی که امر تقلیدی از غرب نیست. از نهج البلاغه بیرون آمده است، برای همین مردم باید خود را آماده مقابله فتنه ها کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: گوهر وجود انسان و جوان انقلابی، اراده است. اما اراده اجتماعی چگونه تحقق می یابد، نیاز به بحث ارادی دارد. دشمن اراده کرده، انقلاب نباشد و جوان هم باید اراده کند، دشمن به اهدافش نرسد.  قرآن به قیام اشاره کرده است؛ امام راحل به مردم قیام برای خدا یاد دادند و مردم هم در مقابل دشمن ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: امروز وقتی مردم اعتراض کردند، بعضی متفکران دنبال مذاکره جدید با آمریکا بودند.  در مورد اتفاقات اخیر افکار سنجی شد، بالای 55 درصد مردم دنبال این بودند که باید کسی با مردم در مورد بنزین حرف می زد، اما این کار در عمل اتفاق نیفتاد. مردم دنبال روشنگری از سوی مسئولین بودند، ولی مسئولین روشنگری نکردند. 

وی با بیان این که جنگ اراده ها جنگ ذهنها و واقعیتها است. چه کسی گفتمان می سازد و  واقعیت ها را بیان می کند، هر کس این کار را کند، پیروز جنگ است؛‌حوزه باید همین کار کند، باید در موضوع انقلاب و مبانی انقلاب گفتمان سازی کند.

وی بیان داشت: یکی از ضرورت های بسیج مقاومت طلبگی، تبیین معارف دینی و ارکان انقلاب است. اما امروز رسالت مهم حوزه می تواند چه باشد، خود مسئله مهم است. باید ساعت ها بحث شود. آیا سخن امروز روی پیشرفت اسلامی ایرانی یا برجام است.    

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: امروز جنگ خیلی پیچیده است.خرمشهر های فرهنگی، نیازمند غیرت فرهنگی است. برای این که شرایط امروز  را درست تشخیص بدهیم باید تبیین درست از وقایع و ضرورت ها کرد. این همان اساس نیاز امروز اسلام است.

وی بیان داشت: بسیج باید مسئله امروز را تشخیص و به تبیین آن بپردازد. در این صورت مشاهده خواهیم کرد چگونه مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.           

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین