عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
حجت‌الاسلام رفیعی:
حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به مقام والای حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: جایگاه رفیع آن حضرت به دلیل امامزاده بودن نیست بلکه از ولایت‌مداری بالای وی نشأت می‌گیرد.

عقیق:حجت‌الاسلام والسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه امروز در مراسم دعای ندبه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: یاوران امام عصر(عج) افرادی متواضع، مستحکم و خدادوست هستند.

وی با بیان اینکه پیشرفت کشور در تعظیم مقابل دشمن نیست، عنوان کرد: خداوند در قرآن فرموده است که دشمن را دوست مپندارید، اغتشاشات اخیر با اینکه دو روز بیشتر طول نکشید سبب خوشحالی آمریکایی‌ها و آل سعود خبیث شد.

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه موفقیت کشورمان ایران به دوستی با دشمنان وابسته نیست، اظهار کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی به ما لبخند می‌زد که می‌گفت اگر توان داشتم همه پیچ و مهره‌های انرژی هسته‌ای ایران را باز می‌کردم.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز مسئولان به کشورهایی نظیر افغانستان، اردن، عربستان، مصر و امارات که با آمریکا دوست هستند توجه کنند در هیچ عرصه‌ای پیشرفت نکردند.

وی با بیان اینکه هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) درباره دشمن فرمودند: آن زمان که صلح را امضا می‌کنند بیشتر باید از آنها ترسید.

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی ادامه داد: برخی آقایان در تریبون‌های خود تنها به رحمت پیامبر(ص) اشاره دارند و از جدیت و شدت ایشان نسبت به دشمن هیچ صحبتی نمی‌کنند در حالی که پیامبر(ص) با مسلمانان رحمت داشتند و با دشمنان بسیار قاطع و شدید بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به رحمت بودن پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) بسیار مهربان بودند اما مقابل دشمنان، کفار و پیمان شکنان محکم ایستادگی می‌کردند به عنوان مثال در نقض صلح حدیبیه توسط کفار.

وی افزود:‌ مسئولان و آقایان به قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) توجه کنند تاریخ بخوانند که صراحت و قاطعیت مقابل دشمن را مشاهده کنند. آموزه‌های دینی ما بر فرهنگ مقاومت و شهادت تاکید دارد که باید در دروس آموزش و پرورش به آن پرداخته شود.

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی با بیان اینکه مسئولان بدانند که صندلی قدرت همیشگی نیست و آنچه باقی می‌ماند خدمت به مردم است، عنوان کرد: اصحاب امام عصر(ع) از جنگ روانی و سرزنش دشمن ترس ندارند و همواره برای رضای الهی به جهاد می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی سند ۲۰۳۰، ورزشگاه رفتن زنان، بی‌حجابی و آزادی روابط نامشروع را یکی از اهرم‌ها برای ضربه زدن به انقلاب قرار دادند.

وی با اشاره به ولایتمداری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مقام آن حضرت، اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم دو نوع امام وجود دارد که انسان‌ها را به حق یعنی خداوند و دیگری به باطل یعنی آتش جهنم راهنمایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی افزود: ائمه معصومین(ع) امر الهی را به امر خود مقدم کرده و انسان‌ها را به سوی خداوند دعوت می‌کنند اما کافران و دشمنان امر خود را بر امر الهی مقدم می‌کنند.

وی افزود: کسانی که تابع ائمه معصومین(ع) و قرآن باشند امنیت اعتقادی، جسمی و روحی دارند و از فتنه‌ها به راحتی عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام والسلمین رفیعی درباره اثر ولایتمداری در زندگی انسان، تاکید کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) بسیار ولایتمدار بودند که امام هادی(ع) ایشان را بسیار تحویل می‌گرفتند و نزد خود جایگاه می‌دادند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه رفیع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به دلیل امامزاده بودن ایشان نیست بلکه به علت ولایتمداری بالای ایشان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین