عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی از آغاز عملیات طلا کاری ایوان های حرم های مطهر کاظمین با کمک های شهروندان در خراسان رضوی خبر داد.
عقیق:جعفر دهنوی در گفتگویی در این باره گفت: برای طلا کاری 3 ایوان باب القبله، باب المراد، باب القریش در کاظمین؛ 16 هزار خشت طلا مورد نیاز است.

وی در ادامه اظهار داشت: هزینه ساخت هر خشت بدون احتساب طلای آن 3 میلیون ریال است که از استان خراسان رضوی تامین می شود.

دهنوی ، کل هزینه برآورد شده برای ساخت این ایوان ها را در مجموع 48 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: طلای مورد نیاز که حدود 200 کیلوگرم است از محل نذورات این حرم های مطهر تامین می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی افزود: نحوه تامین هزینه و مدت اجرای این پروژه ها به منظور مشارکت مردم به زودی از طریق رسانه ها اعلام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نوع مشارکت شهروندان در استان خراسان رضوی در این طرح همانند حضور در بازسازی گنبد حرم مطهر حضرت امام جواد(ع) و حضرت موسی بن جعفر(ع) است و به افرادی که هزینه هر تعداد خشت را تقبل می کنند لوح تقدیر و سند افتخار داده شده و نام آن ها بر همان خشت حک می شود.

دهنوی گفت: اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی نیز برای مشارکت در این طرح با جمع آوری کمک های جواهر فروشان در این استان پیش قدم شده است.

وی با اشاره به مدت زمان اجرای این پروژه ادامه داد:مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه مدت زمان یک سال است که با تامین هزینه ساخت، طلا کاری این ایوان ها با سرعت به انجام برسد.

دهنوی خاطر نشان کرد: انجام سنگ فرش و آزاره های کف و بدنه این ایوان ها نیز با کمک های مردمی از خراسان رضوی انجام گرفته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین