عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حادثه اخیر بی‌تدبیری مدیران کاملاً مشهود بود، گفت: نحوه اجرای اصلاح قیمت بنزین صحیح نبود که نشان از سو تدبیری مدیران داشت.

عقیق:آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم دیدار با روحانیون، علما و طلاب شهرری که به مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در تالار شیخ صدوق برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، حادثه اخیری که در تعدادی از شهرستان‌ها اتفاق افتاد را توطئه‌ای عمیق، وسیع و بسیار خطرناک عنوان کردند که از جنبه‌های مختلف قابل‌تأمل و عبرت‌آموزی است.

وی افزود: خطر سوء تدبیر دولتمردان اجرایی برای نظام، نقش ولایت‌فقیه در خنثی کردن توطئه‌ها، ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به اهداف و هشدار به جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه، جنبه‌های مختلف اغتشاشات اخیر بود که قابل‌تأمل است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه خطر سوء تدبیر مدیران اجرایی امری بسیار مهم و قابل عبرت‌آموزی است، گفت: در این حادثه اخیر بی‌تدبیری‌ها کاملاً مشهود بود پیامبر گرامی اسلام (ص) در روایتی فرموده‌اند؛ من از مشکلات اقتصادی برای امت خود ترسی ندارم بلکه از سوء تدبیرها و اقدامات نسنجیده بیمناک هستم.

آیت‌الله ری‌شهری تصریح کرد: اصلاح قیمت بنزین به گفته مسؤولان کارشناسانه بود اما اشکالات متعددی در نحوه اجرای آن بود که موجب سوء تدبیر شد.

وی ادامه داد: دشمنان برای چهار ماه پایانی سال جاری برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشتند تا کشور را به هم بریزند و تصور می‌کردند با این اغتشاشات انقلاب به پایان می‌رسد لذا اجرای اصلاح قیمت بنزین به شیوه‌ای که عملی شد بسیار خطرناک بود و با وجود دشمنان متعدد داخلی و خارجی کشورمان نباید به این شکل اجرا می‌شد که دشمنان سو استفاده کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این توطئه در ۴۸ ساعت جمع شد، بیان کرد: با ورود رهبر معظم انقلاب صف مردم از آشوبگران جدا شد و اگر مسؤولان درست عمل کرده بودند نیازی نبود که ایشان از آبروی خود خرج کند، این نشانگر نقش ولایت‌فقیه و ضعف مدیریت در کشور است ما نباید اجازه دهیم که مقام معظم رهبری سپر کارهای ما شود بلکه ما باید سپر ایشان شویم.

آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه دشمنان از راه‌های مختلفی برای نابودی انقلاب نقشه می‌کشند، گفت: امام خمینی (ره) چهل سال پیش فرمودند؛ من از کودتا نمی‌ترسم این انقلاب با کودتا نابود نمی‌شود بلکه از این می‌ترسم که روحانیت نتواند به مسؤولیت خود درست عمل کند، وقتی آشوبگران حوزه‌های علمیه را به آتش می‌کشند به خاطر این است که دشمن از روحانیت ضربه خورده است لذا مدیران حوزه‌های علمیه در گزینش طلاب، نظارت‌ها و خروجی‌ها دقت نظر داشته باشند چراکه دشمن درصدد ایجاد تفرقه بین مردم و روحانیت است.

وی در پایان با اشاره به نقش فضای مجازی در ایجاد آشوب‌ها خاطرنشان کرد: با هدایت شبکه‌های مجازی در کشور می‌توان جلوی این جریانات را گرفت اما متأسفانه برنامه‌ریزی جدی برای کنترل فضای مجازی در کشور صورت نمی‌گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین