عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
فرزند مرحوم محمدباقر منصوری مداح‌ اهل‌بیت(ع) که مرداد امسال به رحمت ایزدی پیوست، چشم به جهان گشود.

عقیق:مرحوم محمدباقر منصوری برای هیئتی‌ها نام‌آشنا است، مداح محبوبی که هنوز درگذشتش برای عاشقان آستان ائمه اطهار(ع) باورکردنی نیست. کمتر مداح آذری و فارسی‌زبانی را در کشور می‌توان سراغ گرفت که حتی یکبار با او برخورد نداشته باشد و در محفل و هیئت با او نوحه‌‌خوانی و شعرخوانی نکرده باشد. اخلاص، صفا و ادب او و در عین حال قوت فنی و تنوع موضوعی و فرمی در مرثیه‌خوانی‌اش از دلایل اقبال هیئتی‌ها و محبان آل‌الله(ع) به مرحوم محمدباقر منصوری است.

مرحوم حاج محمدباقر منصوری 27 شهریور سال 1362 در اردبیل متولد شد. او از هشت‌سالگی به مداحی روی آورد. مداحی آن مرحوم در محضر مقام معظم رهبری یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های وی محسوب می‌شود و بین عاشقان اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان به‌واسطه مداحی‌های دلنشین شهره بود.

وی چند سال پیش دچار بیماری مغزی شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود. پیکر این مداح متعهد با حضور تعدادی از مردم و مسئولان ارومیه به زادگاهش اردبیل بدرقه شد. این مداح اهل‌بیت(ع) برای شرکت در مراسم عزاداری امام جواد(ع) و یادواره شهدا به ارومیه رفته بود پنج‌شنبه‌شب، 11 مرداد پس از وخامت حالش و با وجود تلاش نیروهای اورژانس و کادر پزشکی بیمارستان سیدالشهدای ارومیه چشم از جهان فروبست.

صبح امروز خبر به دنیا آمدن فرزند مرحوم منصوری در صفحه اجتماعی آن مرحوم منتشر شد.

مداحان اهل بیت ,

در متن آن آمده است: "دختر تو افتخار خواهد کرد که پدرش مداح با ادب و با اخلاص ارباب بود.
کاش بودی. ای‌کاش بودی و این خنده را روی لباهای تو می‌دیدم. ای‌کاش بودی... ای کاش. حیف"

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین