عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
شب گذشته زائران ایرانی همراه با مردم عراق با قرائت زیارت عاشورا برای رهایی این کشور از فتنه دشمنان اسلام دعا کردند.

عقیق:شب گذشته هم‌زمان با غروب سوم ربیع‌الثانی در بین‌الحرمین جمعی از زائران و مجاوران به زیارت و نیایش پرداختند.

بسیاری از زائران ایرانی که همراه با کاروان و به صورت مجزا به حرم امام حسین (ع) مشرف شده بودند، در گوشه و کنار بین‌الحرمین حضور داشتند و با تشکیل حلقه‌هایی به صورت دسته جمعی به زیارت و دعا می‌پرداختند.

احمد نجف، یکی از زائران حرم امام حسین (ع) که از بصره به کربلا مشرف شده بود، با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی و لزوم حفظ برادری بین ایران و عراق می‌گوید: بعد از صدام و باز شدن راه کربلا برای مردم ایران، هر ساله بسیاری از ایرانیان به عراق مشرف می‌شوند و ما خوشحالیم که خادم زوار امام حسین (ع) به ویژه در ایام اربعین هستیم.

وی با بیان اینکه عشق به امام حسین (ع) کوچک و بزرگ ندارد، می‌افزاید: ما برای حضور ایرانیان در شهرهای زیارتی عراق تمام تلاش خود را می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای رابطه بین ایران و عراق را خدشه‌دار کنند. 

در کنار این زائر عراقی، حسین فدایی که از استان قزوین به عتبات مشرف شده است، می‌گوید: مردم عراق با احترام خاصی با ما رفتار می‌کنند و حتی وقتی منطقه‌ای در خطر باشند در هر گوشه و کناری به ما توصیه می‌کنند که از این محدوده خارج نشویم. در نجف اشرف هم با وجود اخباری مبنی بر ناامنی، در محدوده حرم امنیت کاملی داشتیم و در کربلا نیز همراه با سایر زائران به زیارت می‌پردازیم.

شب گذشته زائران ایرانی و عراقی در گوشه‌ای از صحن حرم امام حسین (ع) با برگزاری مراسمی، زیارت عاشورا و سوره مبارکه «قدر» را به صورت دسته جمعی قرائت و در پایان این مراسم نیز برای رهایی از فتنه دشمنان اسلام در عراق و سایر کشورهای منطقه دعا کردند.

در ادامه فیلمی از حال و هوای بین‌الحرمین قبل از اذان مغرب را مشاهده می‌کنید؛

تعداد بازدید : 117

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین