عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
در شب میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)؛
در شب میلاد مسعود حضرت سیدالکریم(ع)، آستان ملائک نشین آنحضرت چراغانی و مملو از حضور ارادتمندان بی شماری از تهران و شهرهای اطراف بود تا در میلاد مبارک نواده امام حسن مجتبی(ع) حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در صحن و سرایش مهمان شوند و از خوان گسترده اش بهره جویند.

عقیق:جشن میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه شنبه و هم زمان با شب چهارم ربیع الثانی، با حضور خیل عاشقان آل الله و دلباختگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

این مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، آیت‌الله محمدی ری‌شهری آغاز و در ادامه زیارت‌ نامه حضرت عبدالعظیم(ع) با نوای مداح اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) حاج محمدرضا غلامرضازاده قرائت شد.

همچنین در این ویژه برنامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی به سخنرانی پیرامون جایگاه والای ائمه هدی علیهم السلام نزد خداوند و همچنین مقام حضرت عبدالعظیم(ع) پرداخت و گفت: جایگاه رفیع ائمه هدی علیهم السلام نزد خداوند به سبب تقوای الهی است.

این کارشناس مذهبی افزود: قرب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به خداوند تبارک و تعالی مبتنی بر ورع و تقوای ایشان است به گونه های که در روایات آمده اگر فردی شقی به حرم امام حسین(ع) برای زیارت برود از حرم سعید خارج می شود که این جایگاه به سبب همان تقوای الهی اهل بیت علیهم السلام است.

وی ادامه داد: انسان اگر بخواهد سالک طریق باشد و در مسیر صواب حرکت کند، باید اهل انجام واجبات و ترک محرمات باشد؛ از همین رو ائمه هدی علیهم السلام از بعضی اشخاص به سبب عبودیت و تقوای آنها تعریف نموده اند، این اشخاص ملکه تقوا در وجودشان محقق شده و به مقام ولایت معرفت خاص پیدا کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی گفت: یکی از افرادی که ائمه علیهم السلام از ایشان تعریف نموده اند؛ حضرت عبدالعظیم(ع) است، ایشان مورد تایید و وثوق اهل بیت علیهم السلام بوده است و بزرگان و علما همچون امام خمینی(ره) و آیت الله بهجت(ع) در سیره عملی خود نسبت به ایشان بسیار توجه و اهتمام داشتند.

وی با اشاره به روایات متعدد وارد شده در خصوص مقام والای این امامزاده واجب التعظیم اظهار داشت: امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند: هرکس قبر عبدالعظیم(ع) را زیارت کند بر خداوند لازم می شود او را داخل بهشت کند و در روایت دیگری فرمودند: هرکس نمی تواند مرا زیارت کند؛ برادرم عبدالعظیم در ری را زیارت کند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی افزود:حضرت عبدالعظیم(ع) در مسیر نقل روایات سختی های فراوانی به جان خریدند و مهاجرت ها داشتند و در زمان پنج امام حیات داشته و از سه‌ امام کسب فیض و روایت نقل نموده اند، ایشان نزد امام زمان خود، حضرت امام هادی(ع) عرض اعتقاد کرد و امام ایشان را تایید نمود که این خود دلیلی بر جایگاه رفیع ایشان است.

در این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، حاج مهدی میرداماد به مدیحه سرایی و آقای احمد بابایی به شعرخوانی در مدح و منقبت آنحضرت پرداختند.

لازم به ذکر است، در روز ولادت آنحضرت مصادف با یکشنبه 10 آذر نیز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم بزرگداشت روز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمود ریاضت و مدیحه سرایی آقای داود شفیعی در مصلای بزرگ ری برگزار می گردد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین