عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: امام راحل که مردم یک کشور در راهش انقلاب کردند، همه کارها را در موقع پخش اذان رها می‌کرد و به اقامه نماز اول وقت فکر می‌کرد چرا که همه دنیا در مقابل نماز بی‌ارزش است، ادامه این راه همان در پیش گرفتن راه پیروزی است.

عقیق:حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاس استانی نماز که صبح امروز در اردوگاه بادله شهرستان ساری برگزار شد، در جمع مدیران استانی، دانش‌آموزان و فرهنگیان با اشاره به اینکه نماز را به خاصیت شیرمادر برای نوزاد دارد، اظهار کرد: فوایدی چون؛  نشاط، انتخابات، مردمی بودن، مسواک و بهداشت، توجه به کمالات، رنگ، ستاره، آب، خاک، یاد شهدا، انتخاب راه، ورزش، تغذیه‌، زیبایی و هزاران فایده دیگر در نماز است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به نمازمان توجه کنیم همه مشکلات‌مان حل می‌شود و اگر آن را ضایع کنیم به مشکل برمی‌خوریم، عبادات دیگر هر کدام زمان خاص دارد، نماز را باید جدی گرفت، اگرچه نسبت به زمان شاه برپایی نماز جدی است ولی هنوز تا آنچه باید اجرا شود، فاصله داریم.

قرائتی گفت: اگر سیلی می‌خوریم به‌خاطر این است که نماز را ضایع کردیم، در نماز پیشانی یعنی بلندترین نقطه بدن را به سجده می‌بریم و به خاک می‌مالیم، این نشان از عظمت نماز است، بیش از ۹۵ درصد بسیجیانی که به جبهه رفتن بچه‌های مسجد بودند، الان هم اگر به کشور حمله شود اولین داوطلبان بچه‌های مسجد خواهند بود چرا که مسجد مملکت را بیمه می‌کند.

این مسؤول عنوان کرد: خادم نمازگزاران در بین پیامبران،  حضرت ابراهیم است امروز در مسجد باید ابراهیم‌ها، اسماعیل‌ها و مریم‌ها حضور داشته باشند، چرا پزشک اطفال داریم ولی آخوند اطفال نداریم؟ و چرا ما تبلیغ چهره به چهره را فراموش کردیم؟ یادمان نرود در تبلیغ بدانیم که شخصیت افراد متفاوت است.

وی تصریح کرد: باید فکر کنیم که چه کنیم تا مسلمانی نمازخوان بشویم، فکر کنیم تا نکند در تاریخ به ما بگویند زمان مسؤولیت شما بچه‌ها تارک نماز شدند، البته با وجود حضور ماهواره و تهاجم فرهنگی کار سخت شده ولی پاداشش  بیشتر شده است، باید همه به اقامه نماز توجه کنیم.

قرائتی اضافه کرد: امام راحل که مردم یک کشور در راهش انقلاب کردند، همه کارها را در موقع پخش اذان رها می‌کرد و به اقامه نماز اول وقت فکر می‌کرد چرا که همه دنیا در مقابل نماز بی‌ارزش است، ادامه این راه همان در پیش گرفتن راه پیروزی است.

رئیس ستاد اقامه کشور در پایان گفت: از فعالان در ستاد اقامه نماز می‌خواهم از خودشان شروع کرده و به اقامه و ترویج فرهنگ نماز بکوشند چرا که آثار و برکات خیری به دنبال خواهد داشت.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
1
0
من صد ساله نماز میخونم اگه فقط از صد حاجتم یکی براورده میشد باور میکردم نماز فایده داره
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین