عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
روزانه چندین کاروان زیارتی به صورت هوایی به عتبات مشرف می‌شود و هم‌اکنون تعداد زیادی از زوار ایرانی در اعتاب مقدسه عراق در امنیت کامل به زیارت می‌پردازند.

عقیق:اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات قبل از اربعین حسینی متوقف شد و در حالی که قرار بود اوایل آبان‌ماه مجدد راه‌اندازی شود، به دلیل ضرورت امنیت لازم در عراق و همچنین اطلاعیه وزارت امور خارجه مبنی بر وقوع برخی ناآرامی‌ها در عراق و لزوم تأخیر در برنامه سفر زائران عتبات، این امر اتفاق نیفتاد تا اینکه در روزهای اخیر اعزام زائران حسینی به این سفر معنوی مجدد از سر گرفته شد.

بر همین اساس اکبر رضایی معاون سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام‌های هوایی به عتبات خبر داد. با برقراری سفر به عتبات از سوم آذرماه و حضور کاروان‌های ایرانی در شهرهای زیارتی عراق، بار دیگر اتحاد مسلمانان به ویژه شیعیان جلوه‌گر و توطئه دشمنان اسلام و برخی کشورهای منطقه که از سوی کشورهای غربی هدایت می‌شدند، برملا شد.

سیدحامد یکی از افراد تأثیرگذار طویرج در اطراف شهر کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برقراری امنیت در شهرهای زیارتی عراق می‌گوید: بسیاری از دشمنان اسلام در نظر داشتند که اربعین امسال از حضور میلیونی زائران حسینی بکاهند، اما به لطف ائمه اطهار (ع) این توطئه خنثی شد و اربعین امسال بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد و دشمنان ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه برخی تظاهرات مردمی سازماندهی شده بود، از امنیت در عراق برای حضور زوار ایرانی خبر می‌دهد و می‌افزاید: برخی کشورهای منطقه که غلام حلقه به گوش آمریکا هستند، با فریب برخی مردم عراق سعی داشتند تا علاوه بر ایجاد ناامنی و اختلاف بین مردم عراق، رابطه بین ایران و عراق را نیز بهم بزنند، اما خوشبختانه این توطئه خنثی شد و دولت‌ سعودی و هم‌پیمانان آن‌ها روسیاه شدند.

یکی از روحانیون کاروان‌های حج و زیارت که هم‌اکنون در کربلا حضور دارد نیز با اشاره به وجود امنیت برای حضور زوار حسینی، معتقد است که ایرانیان نباید حرم‌های ائمه اطهار (ع) در عراق را خالی بگذارند، بلکه باید با توجه به وجود امنیت از ثواب حضور در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا نهایت استفاده را ببرند.

 

تعداد بازدید : 19

وی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه پس از یک ماه وقفه موفق شدم همراه با همسرم به عتبات مشرف شوم، می‌گوید: خدا را شاکریم که این توفیق را داشتیم تا بتوانیم به زیارت حضرت ارباب مشرف شویم. وقتی خبر متوقف شدن اعزام‌ها را شنیدیم خیلی ناراحت بودیم و نگران که مبادا اتفاقی بیفتند که سفر به عتبات همچون دوران صدام شود، اما به لطف خداوند متعال امنیت در عراق برقرار شده و هیچ مشکلی هم نداشتیم.پس از برقراری اعزام‌های هوایی به عتبات، برخی از افرادی که در آبان‌ماه قصد تشرف به عتبات را داشتند، اما با توقف اعزام‌ها، امکان سفر را از دست دادند، مجدد برای سفر به عتبات در آذرماه اقدام کردند. حسین صبوری یکی از زائران استان البرز از این دسته زوار حسینی است.

صبوری که پیش از حضور در کربلا به نجف اشرف و سامرا نیز مشرف شده بود، می‌افزاید: در کاظمین و سامرا هم امنیت خوبی داشتیم و رفتار مردم عراق نیز همچون گذشته با مهربانی و لطف همراه بود.

هر روز بیش از ۶ کاروان به کربلا مشرف می‌شوند و در اعتاب مقدسه عراق حضور دارند. سیدانور یکی از خدام حسینی خیمه‌گاه (مخیم) در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به وجود امنیت برای حضور زوار حسینی خاطر نشان می‌کند: با وجود اینکه در برخی مناطق شهرهای زیارتی همچنان تظاهرات صورت می‌گیرد، اما در اطراف حرم‌ها امنیت لازم برقرار است و هیچ مشکلی برای زیارت زائران وجود ندارد و روزانه تعداد زیادی زائر در مناطق زیارتی کربلا حضور بهم می‌رسانند.

وی درباره وضعیت کاظمین و سامرا نیز می‌گوید: راه کاظمین و سامرا باز است و کاروان‌های ایرانی نیز بدون مشکل به زیارت امامین عسکریین (ع) و امامین جوادین (ع) مشرف می‌شوند.

به گفته مسؤولان کشورمان در عراق نیز امنیت لازم در شهرهای زیارتی عراق برقرار است، اما توصیه شده تا تعداد کاروان‌های اعزامی کمتر از گذشته باشد تا توانایی کنترل آن‌ها برقرار شود.

به گزارش فارس، با توجه به مسدود بودن مرزها در زمان آغاز نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات، تنها اعزام‌های هوایی صورت گرفت و برنامه‌ای برای اعزام‌های زمینی وجود نداشت، تا اینکه مرزهای زمینی نیز بازگشایی شدند و بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت از ۱۰ آذرماه در کنار اعزام‌های هوایی، سفر زمینی به عتبات نیز انجام می‌گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین