عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
مدیر دارالقرآن بسیج کشور از آغاز طرح ملی صراط همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: در این طرح بسیجیان و عموم مردم در برنامه‌ای ۱۰ ساله به حفظ، صحیح‌خوانی، مفاهیم و نگاه موضوعی به قرآن کریم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه می‌پردازند.

عقیق:طرح ملی صراط ویژه حفظ و مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه همزمان با هفته بسیج با همت دارالقرآن بسیج کار خود را آغاز کرد.

طرحی ۱۰  ساله با رویکرد حفظ، صحیح‌خوانی، مفاهیم و نگاه موضوعی به قرآن کریم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه

محمد ذوالفقاری مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص ترویج قرآن کریم گفت: در این راستا به دنبال تعریف طرحی بودیم که در هر دو حوزه قرآن و عترت بتوان عموم مردم را پوشش داد از این رو طرح ملی صراط با برنامه‌ریزی بلند مدت ۱۰ ساله طراحی و با رویکرد حفظ، صحیح‌خوانی، مفاهیم و نگاه موضوعی به قرآن کریم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه کار خود را از سال گذشته آغاز کرد.

جزء ۳۰ قرآن محور برنامه‌های امسال طرح

ذوالفقاری ادامه داد: این طرح امسال هم همزمان با هفته بسیج کار خود را در سه حوزه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه آغاز می‌کند. البته امسال برای هماهنگی با طرح ۱۴۵۳، محور طرح را جزء ۳۰ قرآن قرار دادیم و البته همزمان محتوای جداگانه‌ای برای این کار طراحی کرده‌ایم.

وی حفظ سوره‌های مفصلات قرآن را محور طرح ملی صراط برشمرد و گفت: هدف ما این است که بسیج و عموم مردم با شرکت در این طرح سوره‌های مفصلات یعنی پنج جزء آخر قرآن را در زمینه‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ و مفاهیم آموزش ببینند. البته در کنار آن برنامه‌ریزی‌هایی برای نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هم انجام شده است.

اجرای طرح در دو مقطع سنی کمتر از ۱۴ و بالای ۱۴ سال

مدیر دارالقرآن بسیج کشور از اجرای طرح در دو مقطع سنی کمتر از ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال خبر داد و گفت: در این راستا همه اقشار ۲۲ گانه بسیج قرار است که به طرح اضافه شوند. البته هدف اصلی ما درگیر کردن جوانان و نوجوانان با طرح است اما برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که همه اقشار مردم در همه مقاطع سنی می‌توانند در طرح شرکت کنند.

تربیت ۱۰۰۰ مربی برای اجرای طرح ملی صراط

ذوالفقاری از تربیت هزار مدرس در ۵۰۰ ناحیه بسیج سراسر کشور خبر داد و گفت: در این راستا یک مربی خواهر و یک مربی برادر به عنوان مدرس و معین طرح انتخاب و تحت آموزش قرار گرفته‌اند. آموزش این افراد از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا هم‌اکنون ادامه داشته است.

وی درخصوص زمان‌بندی طرح ملی صراط گفت: این طرح همزمان با هفته بسیج کار خود را آغاز می‌کند و تا تابستان سال آینده ادامه دارد. همچنین برنامه‌ریزی سال آینده هم از هم‌اکنون آغاز شده و ان شاء الله سال ۱۳۹۹ با محوریت جزء ۲۹ قرآن کریم و البته با رویکرد نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه طرح را ادامه می‌دهیم.

چاپ ۱۰۰ هزار جلد کتاب به عنوان محتوای طرح

مدیر دارالقرآن بسیج در پایان از طراحی و نگارش کتاب ویژه طرح خبر داد و گفت: برای دو مقطع سنی کمتر از ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال محتواهای جداگانه‌ای در قالب کتاب طراحی شده و قرار است این کتب در صد هزار نسخه چاپ و به عموم شرکت‌کنندگان عرضه شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین