عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از ثبت‌نام اولیه پزشکان داوطلب خدمت در حج تمتع ۹۹خبر داد و گفت: امسال ۵۷۰ نفر در تیم پزشکی حج تمتع ۹۹برای خدمت به زائران بیت‌الله الحرام اعزام می‌شوند که از این میان ۴۴۵ نفر پزشک هستند.

عقیق:محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگویی با اشاره به آغاز نام‌نویسی از پزشکان داوطلب برای خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع ۹۹، اظهار داشت: امسال در سه گروه پزشکان عمومی، متخصص اورژانس و متخصص داخلی فراخوان ثبت‌نام اولیه از پزشکان داوطلب خدمت در حج تمتع ۹۹ را اعلام کرده‌ایم.

شرایط حضور پزشکان در حج تمتع ۹۹/ تجهیزات پزشکی لازم در عربستان مهیا است

وی درباره شرایط حضور پزشکان داوطلب برای خدمت در حج تمتع سال آینده، افزود: علاوه بر داشتن تقید به اسلام و توانمندی‌های دیگر، یکی از شرایط حضور پزشکان محدودیت سنی است. به طوری که افرادی که برای نخستین بار اعزام می‌شوند، باید حداکثر ۵۵ سال و پزشکانی که برای دومین بار و بیشتر برای خدمت به حجاج اعزام می‌‌شوند، حداکثر ۶۰ سال داشته باشند. همچنین پزشکان متخصص غیر مرتبط شامل گوش و حلق و بینی، چشم، پوست، قلب ، عفونی و سایر رشته‌ها مجاز به ثبت‌نام با مدرک پزشکی عمومی نیستند.

حلی‌ساز در ادامه با بیان اینکه تجهیزات در مکه مکرمه و مدینه منوره برای حضور پزشکان کشورمان مهیا است، خاطر نشان کرد: تجهیزات لازم در عربستان مستقر هستند، اما در صورت نیاز برخی تجهیزات را ترمیم و کمبودها را برطرف خواهیم کرد تا در زمینه خدمت‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام به خوبی عمل کنیم.

اعزام ۵۷۰ نفر در تیم پزشکی حج تمتع آینده

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به تعداد پزشکان اعزامی به حج تمتع سال آینده، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، ۵۷۰ نفر را به عنوان تیم پزشکی به حج تمتع سال آینده اعزام می‌کنیم که از این میان ۴۴۵ نفر پزشک هستند.

وی با بیان اینکه پزشکان داوطلب پس از نام‌نویسی اولیه برای خدمت به زائران حج تمتع ۹۹ باید در آزمون نیز شکرکت کنند، تصریح کرد: پزشکان داوطلب تا ۳۰ آبان‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اقدام به ثبت‌نام کنند. همچنین پس از احراز شرایط اولیه ثبت نام شدگان، آزمون عملی و مصاحبه حضوری نیز برگزار می‌شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین