عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
تولیت مدرسه علمیه مروی:
آیت‌الله تحریری تاکید کرد: در مسیر سلوک الهی امت اسلام هیچ‌گاه از پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان بی‌نیاز نمی‌شوند، حتی باقی ماندن در مسیر حق نیز به واسطه آنان ممکن است.

عقیق:آیت‌الله «محمدباقر تحریری» امروز (یکشنبه، ۲۶ آبان ماه) در جلسه درس اخلاق استادان حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران که در مدرسه علمیه کوثریه برگزار شد، اظهار کرد: براساس روایات، خداوند متعال هیچ مخلوقی با فضیلت‌تر و کریم‌تر از پیامبر(ص) را خلق نکرده است.

 

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه پروردگار متعال پیامبر اسلام(ص) به مقام محمود ستایش کرده، گفت: رسالت پیامبر اسلام(ص) از سوی خداوند هدایت انسان‌ها به صراط مستقیم و سعادت دنیا و آخرت معرفی شده است.

 

وی درباره یکی از صفات پیامبر(ص) که خداوند در قرآن کریم از آن به «خلق عظیم» تعبیر کرده است، تاکید کرد: خداوند متعال درباره اخلاق، پیامبر اسلام(ص) را الگوی همه عالم قرار داده است.

 

وی افزود: اگر انسان بتواند از پیامبر اسلام(ص) درباره اخلاق الگوبرداری کند به حقیقت بندگی خداوند را به جا آورده است؛ پیامبر اسلام(ص) رحمت برای همه جهانیان است که انسان‌ها را با دستگیری و هدایت به هدف خلقت می‌رساند.

 

آیت‌الله تحریری با اشاره به اهمیت توجه خاص به جنبه هدایتی پیامبر اسلام(ص) توسط استادان و مسئولان حوزه علمیه، اظهار کرد: همه شئونات زندگی همراه با سعادت بشری در قرآن و روایات ائمه معصومین(ع) تبین شده است بنابراین استادان و مسئولان حوزه علمیه به این امر توجه خاص داشته باشند که باید همواره تعلیم و تعلم را از قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) به دست‌ آورند.

 

تولیت مدرسه علمیه مروی بیان کرد: در مسیر سلوک الهی امت اسلام هیچ‌گاه و در هیچ زمانی از پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان بی‌نیاز نمی‌شوند، حتی باقی ماندن در مسیر حق نیز به واسطه آنان ممکن است.

 

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خداوند پیامبر(ص) را به مقام محمود و به عنوان برترین بنده خود ستایش کرده است، پیامبر اسلام(ص)‌ هر کس از بندگان الهی را به میزان ظرفیت وجودی خود به این مقام می‌رسانند.

 

آیت الله تحریری افزود: امیرمومنان امام علی(ع) خود را مطیع امر پیامبر اسلام(ص) معرفی می‌کردند و می فرمودند: حضرت بزرگترین الگو برای کسانی است که بخواهند محبوب درگاه الهی باشند.

 

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه یکی از راه‌های کسب رضای الهی طلب علم مفید است، گفت: امیرمومنان امام علیی(ع) درباره کسب علم مفید فرمودند: عالم به دری از درهای علم دست پیدا نمی‌کند مگر اینکه در درون خود مقابل خداوند متعال ذلت، خضوع و خشوع داشته باشد.

 

وی افزود: عالم واقعی که تحت تعلم خداوند قرار دارد با کسب هر علمی در درون خود احساس بی‌نیازی به خداوند ندارد بلکه با افزایش علم، تواضع و خضوع او نیز افزایش می‌یابد و منجر به عمل صالح می‌شود.

 

آیت الله تحریری خاطرنشان کرد: کسانی که علم را برای به دست آوردن دنیا طلب می‌کنند هر زمان به دری از درهای آن برسند احساس بزرگی و تفاخر نسبت به سایر مردم پیدا کرده و انتظار دارند، دیگران در مقابل آنها متواضع باشند این افراد با پرورش نفسانیات خود به حقیقت علم دست پیدا نکرده و با انحرافات فکری به دین هم صدمه وارد می‌کنند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین