عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی:
یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تلاش کنید که به چشم خدا و پیامبر(ص) عزیز شوید، انسان باید از خدا بترسد و نفس خود را از هوای نفس نگاه دارد تا اینکه در مسیر اطاعت خدا پایدار شود، رضایت خدا در دوری از هوای نفس و مستقر بودن در اطاعت از خداوند است.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدباقر علوی تهرانی» به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و با اشاره به پاسخ یکی از یاران امام صادق(ع) مبنی بر اینکه از حضرت چه چیزی یاد گرفتید، گفت: عین بی‌معرفتی است که کسی از خداوند نترسد.

این استاد حوزه علمیه افزود: دینداری سخت است و تنها با ذکر نمی‌شود به جایی رسید بلکه باید به دستورات الهی در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی تصریح کرد: هر محبی هنگام مرگ از محبوب خود دست برمی‌دارد، دلبستگی به هر چیزی هنگام مرگ تمام می‌شود، باید تمام همت خود را بر چیزی که همیشه همراه شما است قرار دهید.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای محتضر هنگام مرگ سه چیز مال، خانواده، عمل انسان تجسم پیدا کرده و به قدرت الهی نطق می‌کنند، اظهار کرد: انسان در جمع‌آوری مال عمر داده است، برای خانواده دین خود را داده است اما در عمل کوتاهی کرده است.

وی با اشاره به روایتی امام صادق(ع) درباره ولایت ائمه معصومین(ع) بیان کرد: اینکه من ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را داشته باشم برتر از این است که من فرزند ایشان باشم، پاک‌تر از حسب و نصب ایشان وجود ندارد، زیرا ولایت امیرمومنان امام علی(ع) واجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه تفاخر بر فزونی ثروت و مال یا تعداد افراد قبلیه و فامیل در دوران جاهلیت بوده است قرآن کریم آن را ملاک ارزش نمی‌داند، گفت:‌ در منابع دینی اگر کسی بخواهد نزد خداوند عزیز باشد به ثروت و مال نیست بلکه به میزان تقوا بستگی دارد.

این استاد حوزه علمیه افزود: تلاش کنید که به چشم خدا و پیامبر(ص) عزیز شوید، انسان باید از خدا بترسد و نفس خود را از هوای نفس نگاه دارد تا اینکه در مسیر اطاعت خدا پایدار شود، رضایت خدا در دوری از هوای نفس و مستقر بودن در اطاعت از خداوند است.

وی با بیان اینکه از علائم مومن است که می‌داند خداوند بر همه چیز او مراقبت دارد، گفت:  روزی دست خداوند است بنابراین نباید به کسی حسادت کرد، شیطان دشمن است و نباید نسبت به واسطه او بر مردم کینه و دشمنی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: شخصی در جنگ صفین شهید شد اما بعد معلوم شد که او برای خدا شهید نشده به طمع غنیمت به جنگ آمده و شهید شده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پنهانی و برای رضای خدا انفاق کنید، اظهار کرد: یاران پیامبر(ص) به آنچه از پیامبر(ص) یاد گرفتند عمل کردند که در انسانیت به رشد و پیشرفت رسیدند.

وی با بیان اینکه شیطان در مقابل مومنان علم شده و سعی در گمراهی آنان دارد، ابراز کرد: کسانی که گمراه هستند خود در مسیر شیطان قرار دارند و دیگر نیازی به شیطان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه خداوند انسان را برای بندگی خود خلق کرده است، خاطرنشان کرد: روزی انسان به دست خداوند است اگرچه برای آن باید تلاش کند اما تلاش هم حد و اندازه دارد و انسان باید مقداری از وقت خود را برای عبادت الهی قرار دهد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین